U19-træner: ”Vi vil spille med, hvor det er sjovt”

Akademi-holdene i Lyngby Boldklub er i fuld gang med forberedelserne til sæsonstarten i august, og på U19-holdet ser cheftræner Mads Kristensen frem til, at U19-Ligaen skydes i gang den 14. august i en hjemmekamp mod Aab.

Det er en tilfreds U19-træner, der sammen med resten af teamet omkring holdet har presset den talentfulde U19-trup i opstartens første fase:

”Vi har været hårdere ved spillerne i opstarten, end vi normalt er. Vi har lagt fire træningskampe ind på lidt over tre ugers program, men niveauet i gruppen er rigtig godt, vi er dygtige, og det skal vi sørge for at vise i kampene,” siger Mads Kristensen, der kunne se sit U19-mandskab slå svenske Malmø med 3-0 i en træningskamp mandag den 26. juli. En sejr der viser, at holdet står et godt sted:

”Jeg synes, vi er længere fremme med spillestilen end normalt på det her tidspunkt. Alle spillerne er vant til vores mønstre, og Malmø havde det svært mod os i kampen. Vi har en stærk kerne af spillere på holdet, der kender det hele,” lyder det fra U19-træneren, som også er klar i spyttet om, hvad han forventer af U19-mandskabet i den nye sæson:

”Vi skal have et aggressivt og dominerende udtryk både med og uden bold. Har vi alle mand til rådighed på U19, så er vi også et tophold. Vi ved, vi har en god gruppe, og vi har kigget på hinanden og sagt, at vi stiler efter top-5. Vi vil spille med deroppe, hvor det er sjovt, og det er også en god lærdom at have et pres på os om at skulle skaffe resultater og point,” siger han.

Nyt stærkt trænerteam

Frem mod sæsonstart er der kommet to nye assistenttrænere til Mads Kristensens team i form af tidligere Lyngby-spiller Morten Juul Hansen, bedre kendt i klubben som ’Gummi’ og Alan Gürkan Arac, der kommer som tidligere assistent hos AGF’s U19-hold. En trænergruppe Mads Kristensen har store forventninger til:

”Jeg har en rigtig god fornemmelse af, at hele staben omkring holdet, lige fra trænerteamet til fysioterapeuter, kommer til at yde på et rigtig højt niveau. Vi skal levere det bedste miljø, hvor de bedste spillere også kan spille kampe op af og få deres chancer på et tidspunkt”, slutter U19-træneren.

Se hele den nye trup og stab på U19-holdet her