Legeheltene fortjener at komme i fokus

Når Lyngby Boldklub søndag tager fat på NordicBet Liga-sæsonen, er det med Legeheltene på maven, og den synlige placering er skænket af V8 Construction.

Alle børn har ret til et liv med aktiv leg og bevægelse, men ikke alle børn har samme muligheder for fysisk udfoldelse, da der hvert år er ca. 60.000 børn i alderen 1-14 år, der er indlagt på de danske hospitaler. Børneulykkesfonden står bag Legeheltene, der består af fagpersonale, som sendes ud på hospitalerne for at aktivere børnene og skabe et frirum fra sygdom med hensyntagen til deres helbredstilstand. Lyngby Boldklub har gennem længere tid haft et samarbejde med de lokale legehelte, og derfor faldt valget naturligt på dem for V8 Construction.

Adm. direktør for V8 Construction Morten Baunsgaard fortæller om valget af Legeheltene på kamptrøjen:
”Da vi gik ind i hovedpartnerskabet med Lyngby Boldklub, var det vigtigt for os i V8 Construction, at det skulle være en eksponeringsplads for noget, der havde en større betydning – noget spillerne kunne være stolte af at spille med og for,” siger Morten Baunsgaard, der fortsætter:
”Legeheltenes indsats er så vigtig for de her børn, der er isolerede fra deres kammerater og begrænsede af et sygdomsfyldt liv. Vi håber, at vi med synligheden på trøjen kan være med til at sætte et fortjent fokus på den værdsatte indsats og forhåbentligt udbrede Legeheltene til endnu flere hospitaler til glæde for endnu flere børn,” siger Morten Baunsgaard.

Anfører Marcel Rømer og viceanfører Lasse Fosgaard, der begge selv er fædre, hylder beslutningen om at vælge Legeheltene.
”Jeg har selv haft fornøjelsen af at opleve og deltage i arbejdet med Legeheltene, der giver børn og familier et kærkomment afbræk fra en hverdag, hvor de hele tiden bliver mindet om sygdom. I stedet får børnene for en stund lov til at være børn med sjov, leg og fantasi,” fortæller Marcel Rømer, der fortsætter:
”At se et barn smile og grine, som ellers har alle mulige grunde til ikke at gøre det, er uvurderligt og enormt livsbekræftende. Jeg kan ikke rose V8C nok for at sætte Legeheltene på Lyngby-trøjen, så vi sammen kan øge opmærksomheden på deres vigtige arbejde. For mig er det endnu et eksempel på, hvad vi i Lyngby står for som klub i forhold til sammenhold og samfundsansvar, og jeg glæder mig helt vildt til at vise klubbens farver frem med Legeheltene på maven,” siger han og Lasse Fosgaard tilføjer:
”Den indsats Legeheltene yder, gør et virkelig stort indtryk. De gør alt, hvad de kan for på børnenes præmisser at give dem nogle dejlige oplevelser. Det er beundringsværdigt, og det har rørt mig og resten af holdet. Vi kommer til at løbe stolte på banen med Legeheltene på maven, og vi glæder os til de arrangementer og aktiviteter, vi sammen skal lave.”

Første gang Legeheltene er på kamptrøjens mave er på søndag, når Lyngby Boldklub starter sæsonen ude mod Nykøbing FC.