Optakt til træningskampen mod Fremad Amager

Lørdag venter den sidste træningskamp, før sæsonstarten i NordicBet Ligaen løber af stablen, når Fremad Amager kommer på besøg i Lyngby. Dermed bliver det altså sidste test for De Kongeblås nye cheftræner Freyr Alexandersson og resten af Lyngby-mandskabet, før der er point at spille om i NordicBet Ligaens første runde – for De Kongeblås vedkommende er det på udebane mod Nykøbing FC søndag den 25. juli.

Kampen mod Fremad Amager markerer så småt afslutningen på sæsonopstarten, som cheftræner Freyr Alexandersson har været ganske tilfreds med:

”Vi har trænet rigtig godt de sidste par uger. Vores spillere skal have stor ros for deres hårde arbejde og fokus til træning, og de møder vi har haft,” siger Lyngby-træneren, der samtidig gør det klart, hvad han gerne vil se fra De Kongeblå i den sidste test:

”Vi vil se de relationer, som vi har arbejdet med mellem forskellige positioner, komme til udtryk. Vi skal tage vores intensitet et niveau op, og så skal vi være skarpe på den sidste tredjedel. Jeg vil se power og en vilje til at udvikle os både som hold og som individuel spiller,” slutter Freyr Alexandersson.

Træningskampen mod Fremad Amager fløjtes i gang lørdag kl. 13.00 bag Lyngby Stadion.

Det er muligt at overvære kampen på behørig corona-afstand og indenfor de gældende restriktioner. Kampen streames også på Lyngby Boldklubs Youtube-kanal, hvis vejrguderne tillader det denne gang.

Truppen:
Frederik Schram