Lyngby henter spændende midtbanespiller 💙

Abdul Halik Hudu er ny mand hos Lyngby Boldklub, der har hentet den 21-årige midtbanespiller i den svenske topklub Hammarby. Hudu har underskrevet en 2-årig kontrakt med De Kongeblå.

I går vendte Andreas Bjelland hjem til Lyngby, og også ugens sidste hverdag byder på en transfernyhed. Lyngby Boldklub har været en tur over Øresundsbroen og hentet spændende nyt til den centrale midtbane.

Den 21-årige Abdul Halik Hudu bliver således nyeste skud på stammen af Lyngby-spillere, idet den unge ghaneser skifter Hammarby ud med Lundtoftevej. Talentchef Nicas Kjeldsen, der er en del af den sportslige ledelse, glæder sig over tilgangen:

”Hudu er en rigtig spændende spiller med et stort potentiale, der passer rigtig godt ind i vores måde at spille på. Han er dynamisk, teknisk dygtig og kan spille både 6’er og 8’er. Han passer godt ind i truppens sammensætning aktuelt, og det er en spiller, vi tror på, vi kan udvikle videre til næste niveau i vores miljø. Så vi er glade for, at det er lykkedes at lande Hudu,” fortæller Nicas Kjeldsen, der fortsætter:

”Vi har taget næste step som klub, og for første gang i to år rekrutteret en spiller med ikke-skandinavisk pas. Vi har som klub bygget på i forhold til datascreening og scouting siden nytår, og det har vi bragt i spil i dette tilfælde. Det betyder ikke, at vores grundstamme og identitet er ændret, eller at vi gør tingene markant anderledes i morgen. Vores base er fortsat dansk funderet og med talentudvikling som topprioritet, og med en tydelig vej ind på førsteholdet. Men vi tager nogle steps fremad, hvis vi kan supplere med 1-2 talentfulde udlændinge i tillæg til det, vi allerede gør, og det er spændende for vores klub,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Hudu blev kort efter sin 18-års fødselsdag hentet til svensk fodbold af Hammarby fra Inter Allies i hjemlandet Ghana. Siden har Hudu været på udlejning i IK Frej og Sundsvall, hvor det er blevet til 49 kampe.

Abdul Halik Hudu har skrevet til sommeren 2023.

Mød Hudu her: