Andreas Bjelland vender hjem til Lyngby 💙

Der har været gættet, der har været håbet, og der har været ønsket. Men nu får Lyngby-fansene endelig endnu en af de gamle helte tilbage. Andreas Bjelland skifter hjem til Lyngby Boldklub.

29 A-landskampe, 137 Superliga-kampe, 65 kampe i Æresdivisionen og 62 kampe i Championship. Det er ikke hvem som helst, som efter 12 års fravær vender tilbage til stedet, hvor det hele startede. Andreas Bjelland vender hjem til Lyngby Boldklub på en lejeaftale fra FC København, der for tre år siden hentede Bjelland tilbage til dansk fodbold.

Nu gælder det så 1. division for hjerteklubben Lyngby. En klub, som Bjelland endda er medejer af via sit engagement i Friends of Lyngby. Og at hjertet brænder for De Kongeblå, hersker der ingen tvivl om:

”Lyngby er min hjerteklub. Det var her, jeg fik min fodboldopdragelse og spillede i rigtig mange år. Det betyder utrolig meget for mig, og jeg glæder mig til at komme ind og spille foran fansene, som altid har været fantastiske.”

”Jeg har fået en masse erfaring, og jeg har prøvet mange ting, og forhåbentlig har jeg ikke glemt at spille fodbold. Jeg skal bidrage med mine lederegenskaber, ro på kuglen og være med til at bygge op omkring det unge Lyngby-hold, der er nu. Jeg er klar til at spille og være med til at bygge på fra dag ét, gøre holdet og truppen bedre. Det er målet,” fortæller Andreas Bjelland.

Skader har generet opholdet i FCK, men forsvarsspilleren føler sig aktuelt i en rigtig god forfatning. Og både på og uden for banen kan Bjelland blive en gevinst ifølge talentchef Nicas Kjeldsen, der er en del af den sportslige ledelse:

”Bjelland vil tilbage og spille kampe, og det kan han komme til her. Han er top-dedikeret til klubben og projektet, og han bliver en enorm ressource for os, også uden for banen. Han er den ledertype, vi har været på udkig efter. Og han kan med sin erfaring og mentalitet bidrage til vores miljø og til vores unge spillere. Vi ved, hvad vi får, og uanset hvad kommer han her for at spille og være en del af klubbens projekt. Så da muligheden opstod, var vi ikke i tvivl om, at det var en god løsning for os,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Andreas Bjelland er netop fyldt 33 år, og forlod Lyngby Boldklub som 21-årig til fordel for en flot karriere hos FC Nordsjælland, Twente, Brentford, FC København og det danske A-landshold. Bjelland, der spillede 51 kampe i sin første periode for De Kongeblå, skifter tilbage til Lyngby på en lejeaftale for hele den kommende sæson – og vender naturligvis retur i sit gamle nummer 6.