Lyngbys nye anførergruppe på plads

Denne sommer har der været udskiftning på blandt andet cheftrænerposten hos De Kongeblå, hvor islandske Freyr Alexandersson er kommet til. Cheftræneren og resten af Lyngby-mandskabet er i fuld gang med de afsluttende forberedelser frem mod sæsonstart i NordicBet Ligaen, og nu er en ny anførergruppe på plads. Gruppen består, foruden den primære anfører Marcel Rømer, af Lasse Fosgaard, Frederik Gytkjær og Kasper Jørgensen.

Rollen er klar for den nye anførergruppe med Marcel Rømer i front. Ifølge Rømer er det nemlig en vigtig og ansvarsfuld opgave at være en del af anførergruppen:

”Vi skal være en gruppe, der fungerer som et bindeled mellem spillerne og trænerne, og på den måde har vi et stort ansvar. Der har været udskiftning i klubben, og nogle af os, som har været her i noget tid efterhånden, skal være kulturbærere og vise vejen for de andre,” siger Marcel Rømer.

Foruden de rutinerede spillere i Marcel Rømer, Lasse Fosgaard og Frederik Gytkjær er unge Kasper Jørgensen også en del af den nye anførergruppe. Netop det giver noget godt til gruppen, mener Rømer:

”Vi har en trup med sindssyg god harmoni, og alle kan snakke med alle. Men i Jørgensen har vi en ung udover os gamle, som har en finger på pulsen i, hvad der sker blandt de unge. Her har Jørgensen en vigtig rolle, så vi kan få alle med og få løftet i samlet flok,” slutter Lyngby-anføreren.

Vil du se De Kongeblås nye anfører og resten af holdet i aktion i den kommende sæson, kan du købe et sæsonkort til Lyngbys hjemmekampe på følgende link: