LYNGBY HENTER OFFENSIV FORSTÆRKNING

Når Sebastian Kochs aftale med Nykøbing FC til nytår udløber, trækker den stærke kantspiller i den kongeblå trøje og tørner ud for Lyngby Boldklub.

Lyngbys talentchef Nicas Kjeldsen glæder sig over, at det lykkedes at hente Sebastian Koch til klubben.
”I Sebastian får vi et stærkt kort mere til vores offensiv. Han er en kantspiller, der har en god fysik og en aggressiv, udfordrende stil. Han har en god fart og er målsøgende i sit spil,” fortæller Nicas Kjeldsen, der tilføjer:
”Vi har en god erfaring med spillere fra Nykøbing, og vi glæder os til, at han kommer til klubben til nytår. Vi er sikre på, at han har et niveau mere, som vi tror på, vi kan forløse sammen.”

For Sebastian Koch er Lyngby Boldklub et skridt op ad stigen, og selv om den kommende holdkammerat, han kendte i forvejen, netop er sendt videre til Serie A, så ser han frem til at skifte Falster ud med Lundtoftevej.
”Jeg føler, at et skifte til Lyngby Boldklub er det helt rigtige sportsligt for mig. Måden som Lyngby vil spille fodbold på, passer rigtigt godt til min, så det er et godt match. Jeg er også draget af ambitionerne om at rykke op, og det vil jeg gerne bidrage til at realisere,” fortæller den 24-årige offensiv spiller, der fortsætter:
”Vi har lige spillet mod Lyngby, og jeg synes, det er et godt og spændende hold. Jeg ser også Lyngby Boldklub som en stor klub, der har tradition for at videreudvikle spillere til endnu større ligaer, og der er mange øjne, der kigger med, når Lyngby spiller. Det bliver fedt at blive en del af.”

Sebastian Koch har tegnet en kontrakt frem til sommeren 2024. I seneste sæson spillede han 27 kampe for Nykøbing og nettede 8 gange.