Lyngby sælger Magnus Warming til Torino

Lyngby Boldklub er blevet enige med Torino F.C. om en transfer af offensivspilleren Magnus Warming, der skifter til den italienske traditionsklub med øjeblikkelig virkning.

21-årige Magnus Warming kom til Lyngby for halvandet år siden, og han viste hurtigt prøver på sin fart og offensive kvaliteter. Gennembruddet kom i forårets kampe, hvor Warming blev en nøglespiller hos De Kongeblå. I alt er det blevet til 8 mål og 4 assists i de 42 kampe for Lyngby, der altså nu sender Warming til den italienske Serie A og Torino. Et stort skifte for både Warming og for Lyngby Boldklub, fortæller adm. direktør Andreas Byder:

”Warming kom til os som en usleben diamant, og en kombination af hårdt arbejde, tillid og en dygtig stab gør, at han nu endegyldigt kan realisere drømmen om et udlandsophold. Han har udviklet sig rigtig godt hos os og bidraget til en del hovedpiner rundt omkring i Superligaen.”

”Warming har nogle spidskompetencer, som der er rift om fra højeste niveau, og interessen fra Torino har absolut ikke stået alene. Vi er glade for, at vi kan realisere en meget fornuftig transfer, og at vi på den måde også er lykkedes med et strategisk ben, hvor vi har taget en ung spiller fra et konkurrerende akademi, udviklet spilleren og gjort ham salgbar. Det er en rigtig god case for os, også økonomisk,” fortæller Andreas Byder.

Magnus Warming udtaler:

”Jeg har haft en fantastisk tid i Lyngby, hvor jeg har fået tillid til at udvikle mig og plads til at være mig. Jeg er taknemlig for, at jeg kan komme videre til en storklub, men jeg kommer til at savne alle de gode mennesker, der har troet på mig i Lyngby,” siger Magnus Warming og fortsætter:

“Jeg føler også et behov for at sige tak til de trænere, der har hjulpet mig på vej. De har en stor andel i, at jeg er lykkes. Og tak til alle de kongeblå fans for opbakningen. De har altid stået bag os, og det vil jeg huske lægterne på Lyngby Stadion for”

21-årige Magnus Warming kom til Lyngby i januar 2020 på en 3,5 årig kontrakt. Officielt kom Warming til fra Brøndby IF, der dog havde lejet offensivspilleren ud til barndomsklubben Nykøbing FC i hele 2019. Warming spillede 42 kampe med 8 mål og 4 assists for Lyngby og blev for nyligt belønnet for sin udvikling med debut på det danske U20-landshold.

Lyngby Boldklub ønsker Magnus Warming held og lykke fremover.