Målmandstrænere til akademiet på plads

I Lyngby Boldklub er der et stærkt fokus på også at udvikle akademiets målmænd, og førsteholdets dedikerede træner til positionen Thomas Villadsen glæder sig over, at der er faldet to vigtige brikker på plads i teamet til den kommende sæson.

Mikkel Hasling (29) fortsætter som træner for målmændende på U17 og U19, mens der er hentet nye stærke kræfter ind til U14 & U15 i form af Daniel Jespersen (25).
”Jeg er rigtigt glad for, at samarbejdet med Mikkel Hasling er forlænget. Det seneste år har vi opbygget et rigtigt godt samarbejde mellem U17, U19 og førsteholdet – og i hverdagen generelt, hvor vi har kunnet optimere keeper-træningen omkring de ældste,” siger Thomas Villadsen, der også har nydt godt af Haslings ekstra hænder og kompetencer til førsteholdets hjemmekampe.
”Det er vigtigt for udviklingen, at der med forlængelsen er kommet kontinuitet ind, så vi kan fortsætte med at bygge på og udvikle keepernes spil og kompetencer.”

Mikkel Hasling glæder sig over, at der er kommet en ny aftale på plads, så han kan fortsætte arbejdet med de ældste talenter i Lyngby Boldklub.
”Lyngby Boldklub er et fedt hus at være en del af, og jeg er rigtigt glad for at få lov at fortsætte arbejdet med de mange talentfulde keepere, vi har. Der er et godt samspil i hele trænergruppen, hvor vi træner både op og ned, mens der også altid er mulighed for sparring, hvilket er udviklende for os alle sammen,” siger Mikkel Hasling, der fortsætter:
”Jeg får lov til at bidrage med de ting, jeg er stærke i og erfaringer fra min egen karriere. Nu får vi så yderligere Daniel ind, som jeg kender fra vores helt unge dage, og det samarbejde glæder jeg mig også til.

På U14 og U15 skal Daniel Jespersen, der kommer fra en stilling hos KB, også danne sig et overblik over, hvilke talenter der er på de yngre årgange og skabe en plan for, hvad man skal kunne på de forskellige årgange, fortæller Thomas Villadsen.
Daniel Jespersen ser frem til at blive en del af talentfabrikken i Lyngby.
”Jeg vil gerne udvikle mig selv som træner, og jeg synes, det setup der er om akademiet i Lyngby er rigtigt godt. Der er ambitioner for keeper-spillet, og der er et rigtigt godt niveau på keeperne, hvilket jeg synes, er rigtigt spændende at bidrage til,” fortæller han og slutter:
”Samtidig var der er en mulighed for at indgå i et trænerteam, der vægter målmandsspillet højt og har en klar strategi fra akademi til førstehold, og det passer godt til mig.”
Thomas Villadsen fortæller yderligere om Daniel Jespersen, at han har en rigtig fin faglig viden og er en teknisk dygtig træner, der skal være med til at udvikle keepernes tekniske niveau på de yngste årgange.

Der mangler fortsat et par enkelte aftaler omkring trænerteamet på akademiet, men der er store forventninger til hele trænerteamet i Lyngby Boldklub, fortæller målmandstrænere Thomas Villadsen.
”De ved alle sammen godt, hvad jeg forventer af dem – og det er egentligt ret simpelt. At de laver nogle målmænd til mig på akademiet, vi kan bruge på førsteholdet,” smiler han.

På billedet ses Mikkel Hasling til venstre, Thomas Villadsen i midten og Daniel Jespersen til højre.