Ledende fysioterapeut til Lyngby Boldklubs Akademi

Akademiet i Lyngby Boldklub søger en ny ledende fysioterapeut på 20 timer ugentligt til et team bestående af yderligere tre fysioterapeutstuderende.
Som ansat i klubben vil du have ansvar for U12 – U19 drengehold, hvor du kommer til at stå for både diagnosticeringen af skader, samt rehabilitering heraf i samarbejde med de fysioterapeutstuderende. Yderligere vil du indgå i tæt samarbejde trænerteamsene og de fysiske trænere for alle trupperne. Diagnosticering og træning foregår både i behandlingsrummet og på banen, men også i styrketræningslokalet. I klubben er der en meget flad struktur og et godt miljø, hvor du uden tvivl vil føle dig værdsat og være en del af en åben og social klub.

Primære opgaver:

– Diagnosticering af skader/problematikker hos spillerne.

– Behandling af spillerne i behandlingsrummene.

– Genoptræning af spillerne både på banen samt i styrketræningsfaciliteterne i Lyngby Idrætsby.

– Varetagelse af kampe på U17 og U19.

– Koordinering af studerende ift. dækning af ugens træninger, samt kampe for U17 og U19.

– Stå for og koordiner månedlige udviklingsmøder med de fysioterapeutstuderende på akademiet.

– Ansættelse/afskedigelse af fysioterapeut studerende i samarbejde med talentchefen.

Vi tilbyder:

– At blive en del at et akademi, hvor udvikling af spillerne såvel som trænerne er den højeste prioritet.

– At udvikle dine evner som fysioterapeut gennem erfaringer, samt sparring med klubbens andre ansatte fysioterapeuter, fysioterapeutstuderende, trænere, andre ansatte i klubben, samt de fysiske trænere og deres praktikanter.

Vi forventer:

– At du er engageret og brænder for at udvikle atleter, der har store ambitioner for deres fremtidige fodboldkarrierer.

– At du er mødepligtig.

– At du er selvstyrende ift. dine arbejdstider og planlægger dem ud fra holdenes træningstider samt kampe.

– At du har en god klinisk ræssonering.

– At du har forstand på den funktionelle del af genoptræningen hos elitefodboldspillere.

– At du har styr på din neuromuskulære adaptationer til træning/præstationsfremmende træning, som bruges i alle genoptræningsforløb af spillerene udover selve genoptræningen.

Vi forventer IKKE:

– at du har erfaring fra lignende stillinger.

– at du nødvendigvis har dyrket fodbold på elite niveau, men at du har kendskab til fodboldens verden.

Hvis ovenstående lyder som noget for dig, er du velkommen til at sende en ansøgning til vores talentchef Nicas Kjeldsen på nik@lyngby-boldklub.dk. Samtaler afholdes løbende. Har du spørgsmål til opslaget, er du ligeledes velkommen til at skrive på ovenstående mail.