Forstærkning til det Kongeblå forsvar

Lyngby Boldklub og FC Midtjylland er nået til enighed om en transferaftale på den 24-årige forsvarsspil Kristian Riis.

Kristian Riis hopper i den Kongeblå trøje på en 2-årig kontrakt. Han kommer med en god fodboldopdragelse fra det midtjyske og har senest været udlejet til Vensyssel FF, hvor det blev til 26 kampe, 1 mål og 1 assist.

Om den nye forsvarsspiller siger talentchef Nicas Kjeldsen: “Riis er tæt på en komplet forsvarsspiller. Han har potentiale til et niveau, vi sjældent kommer i nærheden af og har brug for en del spilletid nu her i sin karriere. Vi har været grundige i arbejdet med Kristian, og han er måske ikke på 100% til første kamp, da han har været lidt uheldig med skader, men det ser ud til, at han er så langt, at vi med vores stærke sundhedsstab godt tør håbe på meget fra ham i jagten på at komme tilbage i Superligaen.”

Administrerende direktør Andreas Byder tilføjer: “Kristian Riis er den forsvarsspiller, vi har ledt efter. Han er en naturlig leder og passer både på alder og position ind i den Kongeblå strategi. Vi glæder os til, at han er klar til at tørne ud for os.”

Kristian Riis er allerede i fuld gang med sin første træning i Lyngby Boldklub.

Kristian Riis præsenteres af Onboarding 2 Denmark.