Mange gode præstationer mod FC København

Cheftræner Freyr Alexandersson stod i dag for første gang i spidsen for Lyngby Boldklub, og det var en stærk modstander, der var linet op på Frederiksberg i bagende sol. Kampen endte med et 3-1 nederlag, men der er mange positive ting at tage med derfra, understreger Freyr Alexandersson.
“Det vigtigste i dag var, at alle fik spillet 45 minutter med undtagelse af Adam, der kun måtte spille 15 minutter, men det var til gengæld dejligt for ham og klubben, at han endelig var tilbage efter en svær skadesperiode,” fortæller han og fortsætter:
“Vi talte før kampen om tre fokuspunkter, vi skulle arbejde med, og det gik lidt op og ned med det. Vi blev lidt for passive i første halvleg i forsvaret, men det fik vi løst meget bedre i anden halvleg. Vores genpres var okay, men det skal vi selvfølgelig arbejde mere på, og så også huske at give kredit til FC København, der løste det rigtigt godt og pressede os,” fortæller han og forklarer, at der  naturligt nok er en del at arbejde med endnu frem mod sæsonstarten.

Som man kan se herunder på listen, var der også plads til mange af akademiets talenter, og Casper Dani Winther blev Lyngbys eneste målscorer, da han sparkede den flot ind til reducering på 2-1.
“Mange af vores unge spillere har gjort det godt til træning og også i kamp i dag, så det er jeg selvfølgelig rigtig glad for at se. De skal fortsætte med at klø på, for der er et stort potentiale i dem. De skal fortsat fokusere på at tage en dag og en træning af gangen – og arbejde stenhårdt,” slutter Freyr.

Comebacket til Adam Sørensen, der har været ude med en grim korsbåndsskade, fik holdkammerater og ledere til at klappe ham tilbage på banen.

Kampfakta:
1 – 0 Lukas Lerager 23′
2 – 0 Rasmus Højlund 29′
2 – 1 Casper Dani Kaarsbo 70′
3 – 1 William Bøving 74′

Startopstilling:
Frederik Schram
Pascal Gregor
Thor Høholt
Kasper Jørgensen
Svenn Crone
Gustav Mortensen
Lauge Sandgrav
Emil Kornvig
Magnus Kaastrup
Christian Greko Jakobsen
Rasmus Thellufsen

Indskiftet:
Lucas Hey (I 30. minut for Thor Høholt, der blev skiftet ind igen til de sidste 20 i stedet for Pascal Gregor)
Magnus Westergaard 45′
Magnus Warming 45′
Casper Dani Kaarsbo Winther 45′
Sanders Ngabo 45′
Justin Shaibu 45′
Frederik Ibsen 45′
Endrit Kamilji 45′
Adam Sørensen 75′

Næste træningskamp er på fredag hjemme mod Nykøbing FC kl. 12.00. Der må desværre ikke være tilskuere til opgøret. Vi arbejder på at etablere et livestream. Lykkedes det, vil vi naturligvis informere om det.