TK Bliver ny transitionstræner

Der er kommet ændringer i trænerteamet omkring 1. holdet, for Thomas ‘TK’ Kristensen bliver ny transitionstræner i Lyngby Boldklub. Dermed skal han stå for transitionen mellem spillerne, der kommer fra U19-holdet og skal implementeres i seniortruppen.

Den tidligere lyngby- og danske landsholdsspiller, Thomas TK Kristensen, er ny transitionstræner i Lyngby. Siden han kom til klubben sidste sommer har han både være tilknyttet U19-truppen og seniorholdet som assistenttrænere, og derfor kender han begge hold godt:

“Først og fremmest er jeg glad for at fortsætte i Lyngby, for det et job, der ligger mig meget på sinde. Vi har mange spillere, der står foran deres gennembrud på førsteholdet, og jeg håber, at nogle af de erfaringer jeg har gjort mig, kan motivere og inspirere dem. Det er en svær udskillelsesproces, men vi har mange dygtige unge spillere, og jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet i klubben ” fortæller TK til klubbens hjemmeside.

Perfekt match

Også adm. direktør, Andreas Byder, kalder den nye transitionstræner i kongeblåt for et perfekt match. En tidligere landsholds- og Lyngbyspiller, der kan motivere de unge drenge på akademiet:

“Selvom TK er relativt ny i trænerfaget, er han også enormt dygtig. Han har selv spillet i Lyngby og har været udlandsprofessionel i mange år, og han ved om nogen hvad det kræver. Han er en kæmpe ressource for vores U19-spillere og seniorholdet, og vi ser ham som et perfekt match,” fortæller Byder, og fortsætter:

“Vi er en klub, der satser benhårdt på unge, lokale talenter ved at give dem, de bedste ressourcer. Det er TK et godt eksempel på, og han kan både agere som forbillede for de unge, men har også meget fodboldfaglighed at byde på,” afslutter Andreas Byder.

Jonathan Hartmann var transitionstræner før, men han bliver nu assistenttræner sammen med Mikkel Beckmann, men Hartmann skal sideløbende stå for et data- og analyseprojekt, der skal dygtiggøre klubbens brug af data.