Ny Lyngby-træner vil spille offensivt og med passion

Lyngbys nye cheftræner Freyr Alexandersson glæder sig til at komme igang med sit nye job. Særligt dedikationen og passionen for Lyngby tændte en ild i den 38-årige islænding, der har som mål at rykke op i Superligaen med De Kongeblå.

Tirsdag kunne Lyngby Boldklub endelig løfte sløret for klubbens nye cheftræner. Valget er faldet på den 38-årige islandske træner Freyr Alexandersson, der trods sin unge alder rent trænermæssigt kommer til Lyngby med en del ballast. Dels fra klubber på Island og i udlandet, men særligt fra det islandske A-landshold.

I Lyngby er opgaven klar: Klubben skal tilbage i Superligaen. Men i virkeligheden var det i ligeså høj grad et passioneret og lokalt forankret projekt, som tændte en ild i den islandske træner.

“Det er 100% de store ambitioner og den utroligt stærke passion for klubben, som har drevet mig til at sige ja til Lyngby. I alle mine samtaler har jeg mødt folk, som er passionerede omkring klubben. Ejerne jeg mødte havde ild i øjnene og vil gøre alt de kan for Lyngby, og det motiverede mig. Så jeg glæder mig til at blive en del af Lyngby Boldklub og blive en del af det projekt” fortæller Freyr Alexandersson, der understreger, at Lyngbys offensive stil passer ham godt:

“Det er præcis sådan en form for fodbold, jeg gerne vil spille. Som træner vil jeg gerne spille med høj energi og passion. Vi skal spille fremadrettet og med selvtillid, og det skal være sådan, at når du ser Lyngbys kampe, så skal du kunne føle gejsten i det vi laver”

“Vi har en fantastisk dygtig trænerstab, og spillerne er gode. Vi har spændende spillere i truppen, som jeg skal hjælpe med at få det bedste ud af og så bare udvikle os”

“Jeg tror alle på holdet og i staben godt ved, at Lyngby gerne vil i Superligaen igen. Vi skal være klar over, at det bliver en hård opgave, men vi skal “enjoy the journey” gennem en lang sæson. Men det er målet” fortæller Freyr Alexandersson.

Se hele interviewet øverst i artiklen.