Akademiweekenden: Kongeblå guldmedaljer og 5 sejre

Ungdomsrækkerne er ved at tage sine afgørende skridt, og både U19, og U13 spillede deres sidste kamp i sæsonen. For sidstnævnte afsluttede de en flot sæson af med en topkamp mod lokalrivalerne fra Brøndby, hvor en sejr kunne bringe guldmedaljerne til Kongens By. Efter at være bagud 1-0 i pausen fik de unge talenter vendt skuden, og pokalen kunne hejses i sommervarmen! KÆMPE tillykke til U13-holdet med den flotte og lærerige sæson!

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U13: SJÆLLANDSMESTRE
Lyngby Boldklub 2-1 Brøndby IF
Målscorer: Jannik Borge og Noah Krucov

Dagens kamp var U13-Ligaens sidste, og forud for kampen havde hele tre hold muligheden for at vinde Sjællandsmesterskaberne; Lyngby Boldklub, Farum og Brøndby, som vi mødte i dagens kamp. Brøndby var ét point foran forud for kampen, så en uafgjort ville være nok for dem i tilfælde af, at Farum tabte point mod FCK. Lad os bare afsløre at de spillede 2-2 og dermed skulle mestrene findes i kampen mellem Lyngby og Brøndby.

Kampens betydning satte sig i spillet på banen. Vi fik en super ærgerlig start, da vi begik straffespark efter halvandet minut, og det kunne sagtens have blevet større de næste 10 minutter, men en fremragende keeper-præstation holdt kampen på 1-0 i pausen.

I den efterfølgende periode fik vi mere ro på spillet og kampen blev lidt mere på vores præmisser. Vi fik også scoret til 1-1 af Jannik Borge.

Anden halvleg var fortsat på vores præmisser, hvor vi klart var det bedste hold. Brøndby fik presset os godt, men drengene var gode til at løse mange af de situationer, de satte os i. Vi scorer til 2-1 på et kanon mål af Noah Krucov, som modtager bolden efter kombinationspasninger i feltet, sender to Brøndby-spillere efter pølser med en skudfinte og sparker bolden i kassen til kampens slutresultat, og dermed kunne vi hæve pokalen og kalde os selv SJÆLLANDSMESTRE foran blandt andre Brøndby, FCK og FC Nordsjælland.

U19: Spildominerende Lyngby-comeback
Lyngby Boldklub 2-1 Silkeborg
Målscorere: Sanders Ngabo x2

U19-holdet skulle hjemme Silkeborg, der ligger i den tunge ende af turneringen. Det skulle også kunne ses, for U19-holdet dominerede hele kampen, og især i spillet på midten af banen, og er desværre ikke skarpe nok i de afgørende situationer i felterne. Efter kun 26 minutter blev det vist, da Silkeborg scorer mod spil og chancer til 1-0, og den føring holder halvlegen ud

Efter pausen ville holdet det anderledes. Selvom vi var bolddominerende igennem hele kampen er det først i det 78. minut, at det giver pote. Sanders Ngabo scorer derefter begge Lyngbys mål på fire minutter, og spilleren med U17-alderen afgører kampen til Lyngbys fordel, og tager fortjent titlen som banens bedste spiller.

Også Michael Opoku, som er førsteårs U17-spiller, fik debut i kampen, og han fejrede sin nyligt underskrevne Lyngby-kontrakt med stor andel i 2-1 scoringen.

U19-holdet ender som nummer 6 efter en flot sæson, med rigtigt mange gode minder og hele 9 debuter

U17: Lyngby sejrede på svær udebane
SønderjyskE 1-3 Lyngby Boldklub
Målscorer: Emil Fosgrau x2, Erkan Semovski

En ekstraordinært varm kamp sydpå, og den skulle da også starte svært. Efter kun 5 minutter kommer de kongeblå drenge bagud, men ligesom U19-holdet ville de ikke lade sig slå ud. Især på midtbanen med Peter Langhoff og Robin Årup dominerede kampen og satte et flot tempo, der inspirerede holdet til en god præstation. To mål på dødbolde og stor ros til dødboldseksperten Oliver Fredsted!

Træner Piotr Haren havde lovet holdets topscorer Emil Fosgrau fri til sin klasseafslutning i dag, mandag, hvis han scorede to mål. Piotr holder selvfølgelig hvad han lover, og Emil Fosgrau kan nyde fridagen med resten af sin klasse!

U15: Velspillet anden halvleg sikrede flot Lyngby-comeback
SønderjyskE 0-2 Lyngby
Målscorer: Paul Claes Nielsen og Theis Aarøe

Endnu en tur til Syddanmark og SønderjyskE og endnu en Lyngby-sejr fra U15-holdet. Denne gang uden at komme bagud, for buret blev holdt rent af keeper og resten af holdet. Theis Aarøe scorede i det 24. minut og holdkammerat Paul Claes Nielsen fem minutter inden slutfløjt, og dermed kunne vi tage de 3 point med til Kongens By

U14: Lokalopgør mod Farum
Farum 0-1 Lyngby Boldklub (kamp udsat)

Sæsonens sidste kamp var et derby mod Farum, og de to hold var også klar fra start. Det var vejret desværre ikke, for i pausen blev kampen fløjtet af grundet tordenvejr efter vi førte 1-0. Det var heldigvis i Farum, så der var ikke mulighed for, at tilskuere blev våde eller på andre måder fik varigt men fra kampen.

Vi spillede en rigtigt god første halvleg, og som Farums træner sagde: “Vi er sgu ret tilfredse med, at den bliver aflyst”.

U12: Nederlag til KB
Lyngby Boldklub 2-6 KB

Vi mødte KB i den sæsonens sidste kamp i og vi ramte desværre ikke niveauet i kampen, og derfor kunne KB fortjent vinde kampen. De var rigtigt dygtige til, at straffe vores fejl, og de spillede en god kamp.

Den gode histore er at vores kommende U12 elitehold (årgang 2010) vandt et stævne i B93, hvor de slog hjemmeholdet 5-2 i finalen!

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.