Carit Falch stopper som cheftræner i Lyngby

Carit Falch er ikke længere cheftræner for Lyngby Boldklubs førstehold. Det står på bundlinjen efter De Kongeblå i løbet af weekenden er blevet enige med Vejle Boldklub om en aftale, hvor Carit Falch – efter eget ønske – kan blive cheftræner for de rødklædte i Nørreskoven.

Adm. direktør Andreas Byder udtaler:

”Carit har været en god mand for os, og vi havde både håbet og forventet, at Carit skulle styre vores projekt gennem den kommende sæson i 1. division. Sådan skulle det ikke være, det er Carits valg og vi ønsker ikke at fastholde en medarbejder, der hellere vil være et andet sted. Så vi har fundet en god aftale med Vejle i stedet. Sådan er branchen, om end vi er overraskede og skuffede over Carits beslutning om at ville skifte væk.”

”Nu handler det for os om at sætte os ned og analysere vores situation, og derfra finde den næste Lyngby-træner. Den vigtigste turn-around i vinter var ikke ansættelsen af Carit, men en kombination af et fantastisk arbejde af spillere og stab samt at vi har fulgt vores strategi fuldstændig. Begge dele lever videre og klubben falder ikke til jorden, blot fordi en træner skifter væk.”

”Hvem der skal være den næste træner ved vi ikke endnu. Kandidatlisten er selvsagt blank lige pt., men vi føler os sikre på, at vi nok skal finde en dygtig træner, der køber ind på vores strategi, kan udvikle spillerne individuelt og som hold – samt føre klubben tilbage i Superligaen” lyder det fra Andreas Byder.

Carit Falch blev ansat i Lyngby for et år siden i en rolle som U19-cheftræner. Siden overtog Carit Falch roret i 3F Superligaen i november sidste år – først som midlertidig cheftræner, og siden nytår som permanent førsteholdstræner. I alt blev det til 24 kampe som cheftræner, hvilket kastede 24 point af sig i form af 6 sejre, 6 uafgjorte og 12 nederlag.

Lyngbys nu tidligere cheftræner er blevet købt fri af kontrakten med Lyngby Boldklub og kan derfor starte i Vejle Boldklub med øjeblikkelig virkning.

Lyngby Boldklub takker Carit Falch for indsatsen hos Lyngby Boldklub og ønsker held og lykke fremover.