Lyngby Boldklub henter Frederik Ibsen

Den 24-årige målmand Frederik Ibsen bliver ny mand i buret hos De Kongeblå. Ibsen har skrevet en 2-årig kontrakt med Lyngby Boldklub.

Frederik Ibsen kommer til Lyngby efter halvanden sæson som førstemålmand i Kolding IF. I Lyngby skal han sammen med sin navnebror Frederik Schram udgøre målmandsteamet på førsteholdet i 1. division.

Tilgangen glæder talentchef Nicas Kjeldsen, der er en del af den sportslige ledelse:

”Frederik er en talentfuld målmand, og har de sidste halvanden sæson været en af profilerne på Koldings mandskab i 1. division. Frederik er nu klar til at tage næste skridt i karrieren, og han har gode forudsætninger for at tage skridtet. Han er godt skolet, og har stået fast i 1. division. Og vi tror på at han i vores rammer og setup kan udvikle sig og blive endnu bedre – og samtidig være en ligeværdig konkurrent med Frederik Schram om pladsen i målet” fortæller Nicas Kjeldsen.

Udover Kolding IF har Frederik Ibsen også repræsenteret Vendsyssel FF og FC København, hvor han også spillede som ungdom. Han tog til Kolding i januar 2020, og spillede siden 34 kampe i 1. division.

Frederik Ibsen er Lyngbys første tilgang denne sommer, og har underskrevet en 2-årig kontrakt frem til 30. juni 2023.
Han præsenteres af Frikkes Tagdækning Aps.