Lyngby ansætter Azad Corlu som U17-cheftræner

Lyngby Boldklub har ansat Azad Corlu som klubbens nye U17-cheftræner. Den 30-årige træner tiltræder sin nye stilling denne sommer og kommer til klubben fra en stilling som assistenttræner hos Fremad Amager.

Talentchef Nicas Kjeldsen er glad for, at det er lykkedes at lande en aftale med Azad Corlu, der trods sin unge alder allerede har et fornuftigt træner-CV:

”Azad er en dygtig træner, som vi er glade for at tilføje til vores akademi. Azad har trods sin trænermæssigt unge alder allerede prøvet en del. Han har været i mange roller omkring talentudviklingen i Brøndby, han har stået som assistenttræner for seniorspillere i Fremad Amager og så har han selv som aktiv været igennem et akademi. Den ballast og erfaring kommer både vi og vores spillere til at få gavn af, og vi glæder os til samarbejdet med Azad” fortæller talentchef Nicas Kjeldsen.

Som aktiv spillede Azad Corlu for Brøndby, AB, Roskilde og Hvidovre inden karrieren sluttede tidligt. Efterfølgende startede Azad Corlu i Brøndby en karriere som ungdomstræner, hvor han var flere år i mange forskellige roller omkring Brøndby Masterclass. I vinter blev Corlu så assistenttræner for Fremad Amagers hold i 1. division.

Azad Corlu er tidligere Lyngby-spiller, Rezan Corlus storebror