DBU’s afgørelse: 3,5 akademistjerner

I dag er licensafgørelsen kommet, og det står nu klart, at det er en glædens dag i Lyngby Boldklub. Vi har nemlig fået 3,5 stjerner og er dermed gået én placering op, fra 8. pladsen sidste år til 7. pladsen i år, og det er imponerende i sig selv, især når vi i forvejen overpræsterer i forhold til budget. Se licensrangeringen nederst i artiklen.

SE ALLE KLUBBERS RANGERING HER

Det er ingen hemmelighed, at Lyngby Boldklub er en klub, der satser på talenter, men alligevel kribler det lidt mere i talentchef, Nicas Kjeldsen, i dag. Det er nemlig i dag, at den årlige licensrangering bliver afgjort, og Lyngby går én placering op sammenlignet med sidste år.

Nicas Kjeldsen fortæller om DBU’s licensafgørelse:

“Det er klart, at det er en spændende dag, men det er stadig kun én dag hvor vi måler os med de andre. De resterende 364 dage skal vi arbejde på, at blive bedre end vi var i går, og det synes jeg, lykkedes rigtigt godt. Vi kigger ikke så meget på de andre klubber, fordi det vigtigste er, at vores talenter har de bedste rammer her,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Selvom Nicas Kjeldsen ikke er interesseret i at sammenligne sig med de andre klubber er det stadig sjovt. Og det er det netop fordi, at vi gør det rigtigt godt sammenlignet med de andre klubber, der endda har større økonomiske muskler. De andre klubber i top 7 bruger markant flere penge end Lyngby på deres akademi.

Og selvom Nicas Kjeldsen ikke vil sammenligne os med andre, er der stadig ambitioner om flere stjerner:

“Den klare og proklamerede ambition er at få 4 stjerner. Vi lever nemlig for tredje år i træk op til at få fire stjerner og er faktisk en af de eneste klubber, der gør det uden at indfrie dem. Vi håber selvfølgelig at DBU vil se vores hårde arbejde for at få de fire stjerner,” fortæller Nicas Kjeldsen, der er chef for Lyngbys akademi.

Lyngbys akademi præsenteres af Dansk Miljøanalyse og Sydbank.