Rent bord i Aarhus samt derby sejre i fantastisk akademiweekend

En fantastisk akademiweekend er netop overstået, hvor alle vores hold har været i aktion. Her mødte vores ter ældste mandskaber alle AGF opnå udebane, hvor holdene gjorde rent bord og alle sejrede. U14-holdet var en tur forbi Frederiksberg samt U13- og U12-holdet sejrede over Farum og Helsingør. Dermed en flot akademiweekend, hvor alle holdene spillede god Lyngby-fodbold samt leverede gode præstationer hele vejen rundt.

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Suveræn holdindsats sikrede flot sejr
AGF 1-5 Lyngby Boldklub
Målscorer: Oliver Kryger Andersen x2, Alexander Patræus x2 & Lucas Ørneborg

Efter en hård sidste weekend, skulle U19-holdet en tur til Aarhus for at rejse sig igen hvilket holdet i bedste stil formåede med en god samt energisk præstation. Her kom De Kongeblå godt fra start og første efter 17′ minutter med 0-2, begge scoringer sat ind af Oliver Kryger Andersen, inden AGF fik reduceret til 1-2 kort før pausen.

Herefter så Lyngby-holdet sig ikke tilbage og kunne på scoringer fra Lucas Ørneborg samt 2x Alexander Patræus tage de tre point med hjem til Kongens Lyngby efter en flot 1-5 sejr. Holdet var hele kampen igennem i kontrol og spillede en af forårets bedste kampe her i 2021.

U17: Skarpe Lyngby sikrede sejren efter stærk anden halvleg
AGF 0-3 Lyngby Boldklub
Målscorer: Oliver Sylvest & 2x Emil Fosgrau

U17-talenterne var ligeledes en tur i Aarhus denne weekend, hvor holdet mødte veloplagte op til opgøret. Her gik begge mandskaber målløse til pause efter 45′ minutter, hvor efter Lyngby-mandskabet vågnede op i anden halvleg. Her blev niveauet i spillet løftet, hvilket kunne aflæses på måltavlen hvor Oliver Sylvest scorede en enkelt gang samt Emil Fosgrau satte to mål ind. Dermed vandt holdet en sikker 0-3 sejr på udebane mod AGF.

U15: Nielsen sikrede sejren i Aarhus
AGF 1-2 Lyngby Boldklub
Målscorer: Theis Aarøe & Paul Nielsen

Sidste akademihold der var på tur i Aarhus var U15-mandskabet, som ligeledes fandt det gode spil frem i weekenden og sikrede fuldt hus for det kongeblå akademi. Her kom holdet planmæssigt i front efter bare 8′ minutter da Theis Aarøe scorede til 0-1. AGF fik udlignet mod kampens afslutning til 1-1 inden Paul Nielsen sikrede sejren med sin scoring til 1-2 med syv minutter tilbage af opgøret.

U14: Kretzschmar dobbelt målscorer i tæt opgør mod KB
KB 2-3 Lyngby Boldklub
Målscorer: 2x Noah Kretzschmar

Lørdag fra klubbens talentfulde U14-mandskab en tur forbi Frederiksberg, hvor KB ventede i et tæt opgør om vigtige point i tabellen. Her måtte De Kongeblå desværre se sig slået med 3-2, efter lige kamp hvor Lyngbys Noah Kretzschmar scorede begge Lyngby-mål. Næste opgave for U14-holdet er næste weekend, hvor HB Køge gæster Lyngby Stadion.

U13: Derby sejr da Farum gæstede Lyngby Stadion
Lyngby Boldklub 3-1 Farum
Målscorer: Benjamin Benchimol, Ian Josue Perez Perez & William Frederiksen

Der var lagt på til lokalderby for klubbens U13-mandskab i weekenden, hvor Farum kom på besøg. Her startede opgøret ud med problemer for De Kongeblå, hvor gæsterne havde succes med deres høje pres. Efter indledningen begyndte holdet at finde de gode takter frem, hvor holdet fandt gode løsninger i opspillet hvor holdet kunne gå til pause foran med 1-0.

Lyngby-holdet fortsatte det gode spil efter pausen, hvor De Kongeblå satte sig på alt spillet i anden halvleg hvor vi med to scoringer sikrede en 3-1 sejr over lokalrivalerne.

U12: Overbevisende sejr da U12 smadrede FC Helsingør
FC Helsingør 0-4 Lyngby Boldklub
Målscorer: Illias x3 & Elvin

Klubbens yngste elitehold var i weekenden en tur forbi nordkysten, hvor FC helsingør ventede inde på Helsingør Stadion. Her spillede vores talenter en rigtig god kamp, hvor holdet dominerede på bolden og spillede sig frem til mange chancer. Selvom det blev til fire mål og et rent bur, kunne sejren nemt have været større, grundet misbrugte chancer foran mål. Dermed afsluttede holdet en fantastisk akademiweekend, med den flotte 0-4 sejr søndag eftermiddag.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.