Årets værdispiller: Lasse Fosgaard

Som led i sæsonafslutningen kårer trænerstaben tre Lyngby-spillere, der hver især har skilt sig ud i hver deres respektive kategori; Årets spiller, årets unge spiller og årets værdispiller. Årets værdispiller er den spiller, trænerteamet og de resterende spillere synes, har fastholdt de Lyngby-værdier bedst igennem sæsonen. Endnu engang er årets værdispiller: Lasse Fosgaard!

Det er ikke mange dage siden, at fanfavorit og Lyngbylegende, Lasse Fosgaard, forlængede sin kontrakt med endnu et år, som dermed bliver hans 10. år i kongeblåt. Og umiddelbart efter sæsonen voterede trænerteamet og spillerne Lasse Fosgaard til, at vinde årets værdispiller endnu engang:

“I den svære periode, som vi har havde i efteråret var Fos en af dem, der skilte sig ud. Han var altid positiv, og holdt humøret højt hos sine holdkammerater. Han går altid forrest for holdet og klubben, og jeg forstår sagtens hvorfor, at både fans og medspillere elsker ham så højt,” siger cheftræner Carit Falch, og husker en enkelt episode:

“Efter sidste kamp i december rejser han sig op i omklædning og siger: “Jeg har aldrig spillet fem så gode kampe, som vi har gjort, så det skal nok komme”. Den ukuelige optimisme, og han endte med at få ret. Det passer rigtigt godt i vores klub, hvor mange unge kan læne sig op ad og lære af ham,” fortæller Carit Falch om den 34-årig lyngbyfavorit.

Magnus Warming vandt “årets unge spiller”, og Mathias Hebo vandt “årets spiller”. Du kan se præsentationsvideoen med Lasse Fosgaard her, hvor han viser praktikanten rundt:

Fosgaard præsenteres af Homemate.