Årets unge spiller: Magnus Warming

Som led i sæsonafslutningen kårer trænerstaben tre Lyngby-spillere, der hver især har skilt sig ud i hver deres respektive kategori; Årets spiller, årets unge spiller og årets værdispiller. Årets unge spiller bliver selvsagt givet til den unge spiller, der har overrasket mest og over hele sæsonen performet bedst. I år går den fortjent til Magnus Warming, der også lige er blevet indkaldt til U20-landsholdstjeneste.

Magnus Warming har vundet årets unge spiller i Lyngby Boldklub. Det står klart efter trænerstaben og spillerne umiddelbart efter sæsonen har kåret ham til det. Og det er helt fortjent, mener cheftræner Carit Falch:

“Warming er en unik spiller, for han kan ene mand gøre forskellen, og har nogle åbenlyse spidskompetencer, man sjældent ser i Superligaen. Når det er sagt, er jeg mest imponeret over hans udvikling. Han er blevet meget bedre i presset og til at arbejde defensivt, og det er både vigtigt for holdet og hans fremtidige udvikling,” fortæller Carit Falch og fortsætter:

“Derudover er han en klasse dreng, på sin egen måde. Et rigtigt godt menneske uden for banen, som hans holdkammerater, trænere og alle i huset sætter stor pris på,” afslutter Carit Falch.

Den kun 20-årige offensive dribler har kontrakt med Lyngby indtil sommeren 2023, og er netop udtaget til U20-holdet for første gang sammen med Frederik Winther.

Husk at følg med i morgen, når vi offentliggører “Årets værdispiller”.

Magnus Warmings profilpartner er Rudolf Freelance & Consulting