U13-talenterne storsejrede i svær akademiweekend

Weekenden bød på hele fire kampe imod FC København, samt et enkelt opgør mod Brøndby IF for vores U14-hold. Dermed ventede nogle svære kampe, som ikke alle gik som planlagt resultatmæssigt. Største sejr kom til U13-talenterne der hjemme sejrede hele 5-0 over FCK og dermed holdt fast i toppen af deres respektive række. Flere U19-talenter var at finde i Superliga-truppen, hvor unge Lucas hey blandt andet fik debut i landets bedste række.

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Snævert nederlag mod FCK
Lyngby Boldklub 1-2 FC København
Målscorer: 1-0, Oliver Andernsen

Klubbens ældste akademihold mødte i weekenden hjemme FC København, hvor opgøret blev spillet inde på Lyngby Stadion på klubbens bedste bane. Her kom De Kongeblå planmæssigt i front allerede efter 28′ minutter, hvor Oliver Andersen satte kuglen i mål til 1-0. Herefter kom gæsterne bedre med i opgøret, hvor gæsterne kort før pausen vil udlignet til 1-1. Efter pausen blev opgøret mere rodet, hvor de sidste 45′ minutter var præget af advarsler samt mange udskiftninger fra begge hold. Gæsterne fra FCK scorede desværre halvlegens eneste mål, og kunne dermed tage alle tre point med hjem til Frederiksberg. Dermed indtager De Kongeblå-talenter en 7. plads i U19-ligaen, og møder i næste runde AGF på udebane.

U17: Fosgrau på tavlen i svær hjemmekamp
Lyngby Boldklub 1-8 FC København
Målscorer: 1-6, Emil Fosgrau

FC København var også gæster i weekendens U17-opgør, hvor der ventede Piotr Harens-tropper et svært opgør hjemme imod et veloplagt FCK-mandskab. Her kom gæsterne flyvende fra start, hvor holdet var i front med 0-6 inden Emil Fosgrau fik reduceret til pausestillingen. Opgøret endte med et 1-8 nederlag, og holdet ser nu allerede frem til at få revanche i U17-Ligaen næste weekend når AGF venter på udebane.

U15:
Lyngby Boldklub 1-4
Målscorer: Valdemar Lutzhøft

Sidste mandskab der mødte FC København på hjemmebane var U15-talenterne, der ligeledes gik en svær eftermiddag i møde hjemme på Lyngby Stadion. Her kæmpede holdet om vigtige point i jagten på toppen i U15-Ligaen, hvor et sæt veloplagte gæster desværre kom i vejen for point. Her kom Valdemar Lutzhøft på tavlen for Lyngby-mandskabet, da opgøret endte med et samlet 1-4 nederlag og dermed se holdet frem til næste weekend hvor AGF ligeledes venter på udebane.

U14: Topplaceringen stadig i spil for U14-talenterne
Lyngby Boldklub 2-3 Brøndby IF
Målscorer: 2x Kristian Jasovic

I weekenden skulle U14-talenterne forsøge at spille sig på førstepladsen, da rækkens andet Brøndby IF kom på besøg. Her ventede en direkte duel om førstepladsen i U14-Liagen, Hvor Lyngby-holdet inden runden var to point foran de blå-gule, men det skulle der desværre blive ændret på. Til trods for to scoringer fra en velspillende Kristian Jasovic og godt spil for Lyngby-mandskabet, endte opgøret med et snævert 2-3 nederlag til BIF som dermed overtog førstepladsen i rækken. Næste opgave for U14-holdet er næste weekend, hvor holdet skal en tur til Frederiksberg og møde KB.

U13: Veloplagt Lyngby-mandskab smadrede FCK
Lyngby Boldklub 5-0 FCK
Målscorer: Benjamin x3, Maale & Noah

Klubbens yngste akademi-mandskab der var i aktion denne weekend, mødte FCK på hjemmebane torsdag aften for anden gang på en uge. Her ventede et opgør som De Kongeblå satte sig på fra kampens indledning og med godt spil samt et effektivt pres fik sat KB til vægs. Holdet viste stort overskud hele vejen igennem, hvor den sikre 5-0 sejr kom i hus efter en flot holdpræstation samt mange gode individuelle aktioner. Dermed holdte De Kongeblå rent bur for anden kamp i træk og møder næste weekend Farum på hjemmebane.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.