Debut til flere akademispillere i sæsonens sidste hjemmekamp

Modstander: OB
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 18:00 torsdag d. 20 maj

Torsdag aften mødte Lyngby-mandskabet hjemme OB i 3F-Superligaen, hvor kampen blev fløjtet op kl. 18:00 på et solbeskinnet Lyngby Stadion. Her ventede spillerne et næsten udsolgt stadion, som skabte en fantastisk stemning hvor vi samtidigt skulle sige farvel til Victor Torp, Jens Martin Gammelby, Thomas Mikkelsen og Frederik Winther. Kampen bød på debut til Lauge Sandgrav og Gustav Mortensen, som fik superliga-minutter henimod afslutningen på opgøret.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Lyngby dominere første halvleg da Jebali kom på tavlen.
Kampen startede med Lyngby holdet på bolden og i overtag, Victor Torp var bag kampens første store chance. Her lagde den teknisk stærke spiller et perfekt frispark i boksen, som skabte store problemer i OB-defensiven. Kort efter i det 17′ minut var det unge Frederik Winther der tog sagen i egen hånd, da centerbacken tog turen fra forsvaret hele vejen igennem OB-holdet og fik afsluttet udefra dog uden problemer for OB-keeperen. Minuttet efter skød Magnus Warming på stolpen, hvor det for alvor brændte på i OB-feltet.

Det var Lyngby-holdet i total kontrol i indledningen, men desværre var det OB der scorede kampen første mål på det første skud. Jebali satte nemlig foden på en returbold og dermed var gæsterne foran 0-1. Resten af halvlegen bød ikke på de store muligheder i nogen af felterne, hvor De Kongeblå havde de bedste muligheder uden at teste Hans Christian Bernat i målet.

Debutanter og Hebo-kasse i spændende anden halvleg
Efter pausen startede kampen ud med mange dueller på midten af banen, hvor Lyngby holdet flere gange havde problemet på dødbolde men tilgengæld var farlig når først holdet fik sat flere afleveringer sammen. Efter 55′ minutter af kampen kom Magnus Warming igennem OB-defensiven og blev nedlagt i feltet, dog uden dommer Tykgaard vurderede hændelsen til et straffespark.

Midtvejs igennem anden halvleg bragte Mathias Hebo balance i regnskabet, da midtbane-profilen scorede til stillingen 1-1. Kort efter fik vi endnu en ung spiller på banen, da Gustav Mortensen fra U17-holdet kom på banen og indtog venstrebacken med en lille halvtime igen. Emmanuel Sabbi bragte OB på 1-2 med et kvarter igen inden både Lauge Sandgrav, Thor Høholt og Casper Winther fra akademiet alle fik spilletid i kampens afslutning. Dermed endte kampen 1-2, på en solrig aften i Kongens Lyngby.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen
FIND DIT MERCHANDISE HER!

Lyngby Boldklub 1-2 OB
0-1, Issam Jebali, OB // 25′
1-1, Mathias Hebo, LBK // 70′
1-2, Emmanuel Sabbi, OB // 84′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Kasper Jørgensen, Frederik Winther, Kevin Tshiembe, Lasse Fosgaard – Marcel Rømer, Mathias Hebo, Emil Kornvig – Magnus Kaastrup, Victor Torp, Magnus Warming

Bænken:
Frederik Schram, Jens Martin Gammelby, Thor Høholt, Casper Dani Winther, Christian Greko, Lauge Sandgrav & Gustav Mortensen

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk