Gustav Mortensen bliver den yngste Superliga-spiller i Lyngby Boldklubs 100-årige historie!

Gustav Mortensen er 17 år, 2 måneder og 1 dag, og han er netop kommet på banen i Lyngbys hjemmekamp mod OB. Han er egentligt U17-spiller, men spiller med U19-holdet og træner fast med Superligamandskabet.

Gustav Mortensen er endnu en af de mange Lyngby-talenter, der lige nu bidrager til øget kvalitet i Superligaen. Han er den hele 8.(!) debutant i denne sæson. Gustav Mortensen har imponeret cheftræneren:

”Gustav er et af vores mange store unge akademi-talenter, og han har haft en fantastisk udvikling det sidste halve år, hvor han først har taget skridtet op på U19 og præsteret flot og nu også har præsteret rigtig godt i førsteholdstræningerne og reservekampe,” fortæller Carit Falch forud for kampen.

Lader støvlerne tale

Den unge venstrebenede back har kæmpet hårdt for at opnå resultater, og arbejder seriøst med sin fodbold. Det fortæller Falch:

“Han har ladet støvlerne tale. Gustav har de helt rigtige egenskaber både i vores koncept og miljø da han er en hurtig og løbestærk back med store offensive kvaliteter og et topdedikeret, positivt ungt menneske med stor fokus på sin udvikling – altid den sidste som går ind fra træning,” afslutter Carit Falch.

Gustav Mortensen har kontrakt med De Kongeblå indtil 31. december 2022.