Jeg kunne have stoppet karrieren inden den begyndte

18-årige Alexander Petræus er vores nyeste skud på stammen af debutanter, og faktisk den 7. (!) i denne sæson. Men det har ikke altid tydet på, at Petræus skulle få debut i Superligaen. I 2019 fik han nemlig en karrieretruende hovedskade i sommeren 2019, der holdt ham ude i 12 måneder.

Her i foråret har Alexander Petræus fået sin Superligadebut i en alder af kun 18 år. Det lå dog langt fra i kortene hvis man spoler tiden kun 9 måneder tilbage. Her var han nemlig lige kommet tilbage fra en meget alvorlig hovedskade, der kunne have stopper hans fodboldkarriere inden den for alvor var begyndt. Den holdt ham ude i hele sæsonen 2019/2020 – og altså et helt år.

Men med vikingementalitet og gå-på-mod har han kæmpet sig tilbage, som den bedste udgave af sig selv.

Da U19-holdet startede op i sommeren 2020, havde de lige fået ny cheftræner. Det var nemlig den nuværende cheftræner, Carit Falch, der tog over for de talentfulde kongeblå talenter.

Og selvom den unge Petræus ikke havde spillet i et år, imponerede han Carit Falch:

“Jeg kan huske, at jeg selv var overrasket over hvor god jeg var da jeg kom tilbage. Jeg havde trods alt været ude i et helt år, og jeg kunne have stoppet karrieren inden den var begyndt. Derefter har jeg bare kæmpet og gjort hvad jeg kunne for at være så god som mulig, og jeg er utroligt stolt over at have fået debut i Superligaen og for Lyngby!”

“Det var den største dag i mit liv. Nu handler det om at kæmpe videre og bide mig fast på holdet, for det er kun begyndelsen. Jeg håber på at spille mange flere år og kampe for Lyngby Boldklub!”

Alexander Petræus er kun 18 år, og har altså fået to Superligakampe for Lyngby