Akademiweekenden: Sejre sender flere akademihold til tops

Endnu en weekend med akademikampe er netop overstået, hvor De Kongeblå talenter alle har været i aktion. Her mødte U19 et veloplagt FC Midtjylland-hold på hjemmebane, U17- og U15-holdene var en tur i Horsens imens U14 besejrede HIK, U13 slog KB og det nye U12-hold var til stævne i Gentofte. Flere af holdene sejrede og spillede sig til tops i deres respektive rækker, som du kan læse mere om her nedenfor.

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Effektive midtjyder straffede De Kongeblå
Lyngby Boldklub 1-6 FC Midtjylland

I weekenden mødte vores U19-mandskab rækkens tophold, FC Midtjylland, hjemme på Lyngby Stadion. Her mødte gæsterne vedlagt op, og havde stor succes med de offensive omstillinger. Generelt havde Lyngby-holdet det svært i weekendens opgør, hvor en svær bane kombineret med en god modstander gav holdet problemer. Dermed endte kampen med et 1-6 nederlag, og næste opgave er ude med FCN i den kommende weekend.

U17: Overbevisende sejr mod bundproppen ACH
AC Horsens 1-3 Lyngby Boldklub

Klubbens U17-talenter mødte i weekenden AC Horsens på udebane, hvor værterne inden dagens kamp indtog sidste pladsen samt Lyngby midt i tabellen. Dermed skulle De Kongeblå ud og jagte de tre point, i en kamp der spilmæssigt var godkendt og resultatet godt kunne have været større. Tobias Landstrøm åbnede ballet efter 16′ minutter til 0-1, inden Emil Fosgrau og Michael Opoku lukkede opgøret med sin scoring til 1-3.

U15: Sen scoring sikrede sejren i Horsens
AC Horsens 0-1 Lyngby Boldklub

Ligeledes var U15-talenterne en tur forbi Horsens, hvor holdet med en sejr kunne ligge afstand til bunden og nærme sig den øvre halvdel. Afgørelsen i opgøret kom først i kampens afslutning, hvor Paul Claes Nielsen med sin scoring til 0-1 sikrede holdet de tre point med hjem til Kongens Lyngby. Næste opgør er hjemme på Lyngby Stadion mod FC København lørdag d. 22 maj!

U14: Sejr sender talenterne til tops
Lyngby Boldklub 3-0 HIK

Søndag eftermiddag tog U14-talenterne hjemme imod HIK, hvor topplaceringen i rækken skulle bevares. Her gæstede et fint HIK-mandskab Lyngby Stadions anlæg, hvor De Kongeblå fra kampens indledning satte sig på opgøret. Holdet kunne være godt tilfredse med kampens forløb, hvor mål scoret af Hjalte, Sashwat og Nadi sikrede en 3-0 sejr i lokalopgøret. Dermed indtager holdet første pladsen i rækken med to point ned til nærmeste forfølgere Brøndby IF og Farum BK.

U13: God LB-kamp sender holdet forbi KB
KB 0-2 Lyngby Boldklub

U13-talenterne var lørdag en tur forbi KB’s anlæg på Frederiksberg, hvor De Kongeblå skulle jagte en sejr der kunne sende holdet forbi netop KB i tabellen. Her lykkedes det U13-holdet at holde rent bur, samt score to gange i den modsatte ende og kunne dermed sikre en velfortjent sejr på 0-2.

U12: Pujlevindere til stævne i Gentofte

Det nye U12-hold var henover weekenden til stævne i Gentofte, hvor holdet sluttede som pulje vindere men desværre tabte de efterfølgende kampe med et enkelt mål. Dermed tog holdet hjem fra stævnet med gode erfaringer, samt masser af gode elementer der kan bygges videre på fremadrettet.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.