Nederlag i Haderslev efter gode muligheder

Modstander: SønderjyskE
Spillested: Sydbank Park
Tid & dato: Kl. 19:00 mandag d. 17 maj

Mandag aften var Lyngby-mandskabet en tur i Haderslev, hvor holdet mødte SønderjyskE på udebane til kampstart kl. 19:00. Her var der flere ændringer i startopstillingen, hvor målmand Frederik Schram blandt andet fik chancen fra start sammen med Frederik Winther. Her havde De Kongeblå masser af muligheder, men fik desværre ikke udbytte af chancerne.

Næste kamp er torsdag kl. 18:00 hjemme imod OB, hvor du stadig kan sikre dig plads gennem billetkøb på hjemmesiden!

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Hassan effektiv i ellers god kongeblå-halvleg
Kampen startede ud med mange dueller og et Lyngby-hold der var bedst i kampens indledning, hvor SønderjyskE så trætte ud efter den tabte pokalfinale i torsdags. Efter et par gode Lyngby-muligheder til Kasper Jørgensen og Rasmus Thellufsen, var det SønderjyskE som bragte sig i front med 1-0 på mål af den rutinerede Superliga-profil Rilwan Hassan kort ude fra feltet. Dermed kunne SønderjyskE gå til pause med stillingen 1-0, i en halvleg hvor Lyngby-holdet havde chancer til mere men desværre ikke kunne få kuglen i nettet.

Lyngby-holdet dominerende uden at få udbytte af chancerne
Efter pausen lavede træner Carit Falch flere ændringer på holdet, hvor Emil Kornvig kom på banen samt holdet begyndte at få det offensive spil til at flyde bedre. Hurtige Magnus Warming var en konstant trussel over kanten, hvor solide Marc Dal Hende havde sine problemer med Lyngby-profilen. SønderjyskE var i halvlegens indledning udelukkende farlige i kontraangreb, hvor Frederik Schram i flere omgange måtte redde Lyngby-mandskabet. Magnus Warming var endnu en gang farlig efter 65′ minutter, hvor kun en god redning fra Lawrence Thomas var i vejen for udligning i Haderslev. Indskiftede Torp var tæt på at finde Jens Martin Gammelby henimod kampens afslutning, hvor Gammelby desværre headede lige på målmanden efter et fremragende indlæg fra den midtjyske-lejesvend. Dermed blev det desværre ikke til scoring fra Lyngby-holdet, som måtte tage hjem med et 0-2 nederlag i bagagen efter en Haji Wright scoring i det 89′ minut.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen
FIND DIT MERCHANDISE HER!

SønderjyskE 2-0 Lyngby Boldklub
1-0, Rilwan Hassen, SE // 37′
2-0, Haji Wright, SE // 89′

Startopstilling:
Frederik Schram – Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe, Frederik Winther, Svenn Crone – Mathias Hebo, Marcel Rømer, Rasmus Thellufsen – Magnus Warming, Christian Greko – Magnus Kaastrup

Bænken:
Thomas Mikkelsen, Kasper Enghardt, Jens Martin Gammelby, Lasse Fosgaard, Pascal Gregor, Emil Kornvig & Victor Torp

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk