Thomas Mikkelsen stopper i Lyngby efter sæsonen

Lyngby Boldklub og Thomas Mikkelsen har efter gensidig aftale besluttet ikke at forlænge den kontrakt, der udløber denne sommer, og dermed er målmanden fortid i Lyngby efter tre sæsoner i buret hos De Kongeblå.

37-årige Thomas Mikkelsen har været en vigtig mand for Lyngby de seneste tre sæsoner, hvor keeperen har været genstand for stor ros for sin indsats – og naturligvis det populære tilnavn ”Mirakelsen”. De mange store redninger, en fast opgave i målet gennem 90 førsteholdskampe og ikke mindst en udtagelse til A-landsholdet er således en del af fortælling om Lyngbys optur de sidste tre sæsoner – også selvom Lyngby Boldklub aktuelt er rykket ud af Superligaen.

Ved udgangen af sæsonen stopper samarbejdet, når Mikkelsens kontrakt udløber, og parterne har i enighed valgt ikke at forlænge aftalen. Det fortæller adm. direktør Andreas Byder:

”Thomas Mikkelsen har været en vigtig spiller for Lyngby, for vores projekt om overlevelse gennem de sidste to sæsoner, og han har også været en central del af de resultater, vi har skabt. Vi har haft en god dialog, hvor vi har haft et ønske om at forny os på målmandsposten, og nedrykningen er en anledning til at kigge på fremtidens keepersetup. Så selvom Thomas fortsat besidder stor klasse, så føler begge parter, at det rigtige er at stoppe nu, så et nyt målmandsteam kan få chancen.”

”Det er en løsning, som vi gensidigt er blevet enige om. Thomas har haft en fantastisk tilgang til situationen, og vi har som sagt haft en rigtig god snak om fremtiden. Han har været vigtig for omklædningsrummet og for holdet. Han er en ledertype og har været vigtig både på og udenfor banen. Vi takker Thomas for tre gode år i Lyngby, og vi ønsker al held og lykke i fremtiden,” udtaler Andreas Byder.

Stor tak til klub, fans og trænere

Hovedpersonen selv er afklaret om sit stop i Lyngby, som han skylder en stor tak. Det fortæller Thomas Mikkelsen: ”Det var jo tæt på at være en stor optur, men det endte selvfølgelig lidt ærgerligt. Men jeg har virkelig været glad for at være i Lyngby. En stor tak til klubben og til Lyngby-fansene også, som har stået bag mig og holdet hele vejen. Vi har været en hel del igennem sammen de sidste tre år, og det har været en stor fornøjelse.”

”Også en stor tak til mine holdkammerater og trænere, særligt selvfølgelig i målmandsteamet. Uden teamet og særligt TV (målmandstræner Thomas Villadsen, red.), så havde jeg ikke udviklet mig så meget og været en profil i ligaen og inde omkring A-landsholdet. Så det har været nogle gode sæsoner, og nu glæder jeg mig til at se, hvad fremtiden bringer,” fortæller Thomas Mikkelsen.

Thomas Mikkelsen kom i første omgang til Lyngby i sommeren 2018, og det er blevet til 90 kampe i alt.  Lyngby Boldklub håber, at alle kongeblå vil komme på stadion den 20. maj og hylde Thomas Mikkelsens indsats, når han tager afsked med Lyngby Stadion.