God Lyngby-fodbold i succesfuld akademiweekend

Weekenden bød på god fodbold fra alle akademiholdene, hvor det blev til flere sejre samt flotte mål. U19-holdets kamp er blevet udsat, U17- og U15-holdene mødte Vejle på hjemmebane, U14 tabte på Vestegnen samt U13-holdet vandt overbevisende. Klubbens nye yngste akademihold, U12-holdet, skal i denne uge til stævne i Gentofte som vi ser meget frem til. Ud over de flotte resultater, leverede akademiet god offensiv fodbold hvor kvaliteten var i top hele vejen igennem.

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U17: Kontrolleret sejr i god kamp mod et stærkt Vejle-mandskab
Lyngby Boldklub 2-0 Vejle Boldklub
Ayman Abdallah // Emil Fosgrau

Hjemme på Lyngby Stadion tog U17-holdet imod et godt Vejle-mandskab, i en flot fodboldkamp med to gode hold der udfordrede hindanden hele vejen igennem. Kampbilledet var generelt et Lyngby-mandskab i kontrol, hvor to hurtige scoringer i første halvleg fra Ayman Abdallah og Emil Fosgrau var afgørende for kampens forløb. Her kunne De Kongeblå efter scoringerne spille sejren hjem, mod et godt Vejle hold som spillede god fodbold til sidste minut. Holdet leverede mange gode præstationer hvor både 05’erne gjorde et godt indtryk, samt 04’erne var dominerede lørdag eftermiddag. Kampen endte dermed 2-0 til Lyngby, som denne uge møder FC Midtjylland på hjemmebane torsdag aften!

U15: Sikker sejr i kontrolleret kamp mod VB
Lyngby Boldklub 3-0 Vejle Boldklub
Aksel Jørgensen, Theis Aarøe x2

U15-talenterne tog i weekenden hjemme imod Vejle Boldklub på Lyngby Stadions anlæg, hvor holdet kom godt ud til opgøret i kontrol og var konstant farlige med mange gode angreb. Kampens første mål blev sat ind af Aksel Jørgensen efter 29′ minutter, hvor efter Theis Aarøe scorede to gange kort efter pausen og lukkede opgøret til slutstillingen 3-0. En flot kamp fra U15-mandskabet, som leverede en overbevisende indsats med flere U14-talenter på holdkortet!

U14: Sæsonens første nederlag på Vestegnen
Brøndby IF 3-1 Lyngby Boldklub

Klubbens U17-talenter mødte denne weekend Brøndby IF på udebane i et svært opgør, hvor holdet mødte stærk modstand i form af topholdet BIF. Kampen endte med et 3-1 nederlag, som var holdets første i den indeværende sæson og næste kamp for U14-holdet er næste weekend hjemme mod HIK.

U13: Flot første halvleg og gode takter da HIK blev besejret
Lyngby Boldklub 6-3 HIK
Maale x3 // Groza x2 // Noah

Lørdag mødte Marcus Oxe’s U13-hold hjemme HIK, i en kamp hvor De Kongeblå leverede en flot første halvleg hvor holdet havde stor succes med at presse højt samt skabe gode chancer foran mål som resulterede i flere scoringer. Anden halvleg blev desværre anderledes og HIK kom bedre med i kampen, hvor Hellerup-mandskabet fik scoret tre gange til 4-3, inden U13-holdet lukkede kampen til 6-3 og tog de tre point. Holdet møder næste weekend KB,  ude på Frederiksberg.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.