Tre U17-spillere med Superligaholdet

Det er absolut ikke usædvanligt, at der er U19-spillere med på førsteholdet. Men i denne uge har hele tre U17-spillere trænet med førsteholdet. Tobias Storm, Sanders Ngabo og Gustav Mortensen er de tre 04’ere, der har fortjent pladsen, og det er ikke tilfældigt, fortæller transitionstræner, Jonathan Hartmann.

Talentudvikling er i klubbens DNA, og det er noget, der er blevet prioteret i mange år. Men især efter Friends of Lyngby overtog klubben i starten af 2018 er det blevet prioriteret. Det fortæller klubbens transitionstræner, Jonathan Hartmann:

“Talentudvikling og vores akademi er en af grundpillerne i Lyngby Boldklub. Derfor er det også en fast del af vores miljø og vores transitionsstrategi, at vi har unge spillere fra akademiet, der træner og spiller med A-holdet. Dog er det vigtigt at forstå, at alderen ikke er afgørende. Vi tænker på individet. Så når tre U17-spillere har et så stort potentiale, arbejder så hårdt og præsterer så godt, så er det underordnet, at de er lidt yngre end resten af gruppen. Og vi har set deres kvalitet i denne uge,” fortæller han og fortsætter:

“Storm, Sanders og Gustav fra vores U17-hold er tre spillere, der alle er meget dedikeret, arbejder hårdt hver eneste dag og har lavet gode præstationer på både U17 og U19. Derfor er det meget fortjent og et godt led i deres udvikling, at træne med Superligatruppen,” afslutter han.

Tobias Storm, Sanders Ngabo og Gustav Mortensen er fra den talentfulde 2004-årgang og dermed U17-spillere, men har i denne sæson hovedsageligt optrådt for vores U19-hold – og nu altså også Superligaholdet!

Akademiets stolte sponsorer er Dansk Miljøanalyse og Sydbank!

Her kan du se de tre Lyngby-drenge:

Tobias Storm i aktion for U19-holdet mod Esbjerg

Gustav Mortensen for U19-holdet i lokalopgøret mod Brøndby