Akademiweekenden: Godt spil og gode takter i fin akademiweekend

Klubbens talentfulde akademihold har denne weekend været i aktion, hvor runden bød på udekampe i Odense og Brøndby, og en enkelt hjemmekamp mod Farum. Her sejrede U19-talenterne, imens U17- og U14-holdene måtte tage til takke med et enkelt point efter spilmæssigt overtag. Du kan læse mere omkring weekendens akademikampe nedenfor.

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk Miljøanalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Gode perioder på bolden banede vejen til sejr i Odense
OB 0-1 Lyngby Boldklub
Endrit Kamilji

På fyn mødte klubbens ældste akademihold OB på udebane, holdet kom rigtig godt fra start i opgøret og dominere med fine chancer til De Kongeblå inden OB blev reduceret til 10-mand. Efter udvisningen blev resten af første halvleg en låst og passiv kamp frem til pausen og dermed ingen scoringer i de første 45′ minutter.

Efter pausen kom Lyngby-mandskabet godt ud til anden halvleg, hvor spillet flød mere frit og med fire gode perioder på bolden. Føringsmålet kom efter en timesspil, hvor et effektivt genpres Valbjørn skaber chancen til Kamilji som sendte kuglen sikkert i nettet. Mod slutningen af kampen havde Lyngby-holdet flere muligheder for at udbygge føringen, i et opgør som dermed endte med en 0-1 sejr til De Kongeblå.

U17: Føring sat over styr efter målrigt opgør
OB 4-4 Lyngby Boldklub
Michael Opoku, Oliver Sylvest & Emil Fosgrau x2

Klubbens U17-talenter var ligeledes en tur forbi Odense, til et yderst målrigt opgør lørdag eftermiddag. Her startede opgøret stille ud indtil Michael Opoku åbnede ballet med sin scoring til 0-1 efter 34′ minutter. Kort efter udlignede OB til 1-1 inden de to mandskaber kunne gå til pause, og fik ladet batterierne op inden den hæsblæsende anden halvleg. Målræven Oliver Sylvest bragte igen LB i front efter 52′ minutter inden Odense-klubben udlignede kort efter. Emil Fosgrau bragte Lyngby i front med to mål inden kampen gik i overtid, hvor OB formåede at score to gange

U14: Enkelt point mod Farum trods stort spilovertag
Lyngby Boldklub 1-1 Farum BK

Søndag mødte klubbens U14-talenter Farum i et lokalopgør på hjemmebane, hvor holdet desværre måtte nøjes med et enkelt point efter massivt spilovertag. Efter en turbulent start på kampen kom holdet bedre med i opgøret efter 5′ minutter, satte De Kongeblå sig på spillet og dominerede store dele af første halvleg, hvor Lyngby-holdet nemt kunne have ført men måtte gå til pausen med stillingen 1-1. Anden halvleg bølgende frem og tilbage hvor begge hold havde fine muligheder med Lyngby mest på spillet, men desværre ikke kunne få scoret det afgørende mål og måtte nøjes med et enkelt point på hjemmebane.

U13: God start var ikke nok på Vestegnen
Brøndby IF 4-2 Lyngby Boldklub

De Kongeblå startede opgøret på vestegnen godt ud, med mange fine løsninger på bolden og have været i front efter flere gode chancer. Til trods for den gode start arbejdede Brøndby-holdet sig bedre ind i kampen som halvlegen skred frem og kunne gå til pausen foran med 2-1. Anden halvleg tog værterne fra og endte med at vinde opgøret med 4-2, til trods for en god Lyngby-afslutning på opgøret hvor holdet havde mulighederne og spillet til mere.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.