Akademiweekenden: U12-talenterne viste gode takter i svær akademirunde

Weekenden bød på masser af akademi fodbold, hvor alle vores talentfulde hold var i aktion. Her ventede modstand fra FC Nordsjælland, HB Køge samt Gentofte Football Academy i en weekenden der resultatmæssig ikke var den bedste for De Kongeblå. Der var gode takter og fint spil for alle holdene, til trods for resultaterne og de svære forhold. U12-holdet markerede sig denne weekend, med at slå det stærke GFA hold med 2-4!

Lyngby Akademiet er sponsoreret af vores partnere Sydbank og Dansk MiljøAnalyse!

SUPERLIGAENS MEST BÆREDYGTIGE
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

U19: Gode takter i nederlag
Lyngby Boldklub 0-1 FC Nordsjælland

Lørdag var klubbens ældste akademihold i aktion, hvor FC Nordsjælland gæstede Lyngby Stadion. Her kom gæsterne bedst fra start og satte sig den første time af opgøret på kampen, hvor Lyngby-holdet fik sammensat nogen fine muligheder efter vellykket presspil. Desværre blev det til 0-1 nederlag, efter Farum-klubben bragte sig i front efter 58′ minutter, til trods for Lyngby-holdet dominerede kampen de sidste 30′ minutter. Her havde holdet fine muligheder for at få point med fra opgøret, men den flotte spilmæssige afslutning rakte desværre ikke til point mod U19-ligaens tophold.

U17: Snævert nederlag for U17-mandskabet i derby
Lyngby Boldklub 0-1 FC Nordsjælland

U17-talenterne mødte ligeledes FC Nordsjælland på hjemmebane denne weekend, hvor holdet desværre måtte gå fra opgøret uden point til tabellen. Kampen endte med et 0-1 nederlag, hvilket sender U17-mandskabet på en aktuel 10.plads i U17-ligaen. Næste opgave for holdet er lørdag d. 1 maj, hvor OB venter på udebane.

U15: God start var ikke nok fra U15-talenterne
Lyngby Boldklub 1-3 FC Nordsjælland
1-0, Cornelius Kilpatrick

Efter en god start på opgøret, hvor De Kongeblå bragte sig i front via Cornelius Seamus Bjerregård Klipatrick efter 16′ minutter, måtte holdet se sig slået efter en effektiv slutspurt af weekendens modstander fra Farum. Her vendte gæsterne kampen i de sidste minutter, og kunne dermed tage fra Lyngby med fuldt udbytte.

U14: HB Køge fik baghjul af sprudlende Lyngby-drenge
HB Køge 1-4 Lyngby Boldklub
Ian Josue Perez Perez x2, Kristian Jasovic og Noah

U14-talenterne spillede en god kamp, hvor vi allerede fra start af satte os tungt på kampen og var både spilstyrende, chanceskabende og modige. Fra start af kom vi frem til det ene gode gennembrud efter det andet. Da HB Køge enkelte gange var på bolden, var vi boldjagende konstant med et hertil aggressivt udtryk. Dette medførte at vi gik til pause foran 2-0.

Efter pausen kom vi tidligt på 3-0 og 4-0, hvortil vi fra bænken kæmpede med at holde tempoet, hvortil vi desværre slap speederen en smule. Her kom et fint HB Køge hold en smule bedre med og fik reduceret på et velplaceret frispark.

Generelt en fin indsats målt på de spillestilsværdier og det udtryk vi gerne vil have, både på det individuelle og holdmæssige plan.

U13: Højt HB Køge pres voldte problemer for De Kongeblå-talenter
Lyngby Boldklub 2-5 HB Køge
Hjalte x2

Det kongeblå U13-mandskab kom skidt fra start i deres opgør hjemme mod HB Køge, da talenter ikke ramte deres normalt høje niveau i kampens indledning. Her kom gæsterne fra HB Køge i front med 0-2 efter 12′ minutter efter et højt og effektivt pres, inden Lyngby-holdet bragte sig på 1-2 og 2-2 inden pausen. Anden halvleg blev desværre som kampens indledning, og dermed kunne gæsterne tage alle tre point med hjem fra Lyngby Stadion.

U12: Flot sejr over GFA for klubbens yngste talenter
GFA 2-4 Lyngby Boldklub
Elvin / Jakob / Anton x2

Det kongeblå-mandskab mødte i weekenden det stærkt GFA-hold, som hidtil havde slået alle klubber i denne årgang, indtil de mødte Lyngby Boldklub. Her kom U12-talenterne klart bedst ud til kampen, og dominerede kampen både med og uden bold hele vejen igennem. Sejren kunne nemt have været større, men holdet måtte nøjes med en 2-4 sejr, som i sig selv også er et flot resultat.

BLIV FORÅRSKLAR I KONGEBLÅT!
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.