Nederlag præget af dødbolde og spilstop

Modstander: Odense Boldklub
Spillested: Nature Energy Park
Tid & dato: Kl. 18:00 onsdag d. 25. april

Søndag aften klokken 18.00 gæster Lyngby fynboerne fra OB, og Lyngby kommer fra et smalt 1-0-nederlag til SønderjyskE, der dog var det første i kvalifikationsspillet. Aftenens kamp bliver spillet på et tvivlsomt græstæppe, der dog er markant bedre end første Superligakamp i jubilæumsåret 2021 selvsamme sted, og denne aprildag er der også en dejlig sol, modsat sidste gang på Fyn. Vi kæmper benhårdt efter tre point, og til den opgave er hele fire U19-spillere med på bænken!

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Hektisk første halvleg på OB’s præmisser
Noget usymptomatisk for denne sæson var det faktisk modstanderholder, der startede bedst på trods af deres mere konservative spillestil. Lange bolde op mod Simon Okosun, der måtte sætte rekord for flest grove frispark uden kort på de første ti minutter, med hele tre styks. Ét af dem, der besynderligt nok ikke blev dømt, var en albue i hovedet på Christian Greko, der måtte udgå med blod i ansigtet. Sidste OB-kamps matchvinder i form af Greko blev erstattet af Justin Shaibu efter kun 10 minutters spil.

En meget hektisk første halvdel af halvlegen var absolut ikke til De Kongeblås fordel, men Lyngby begyndte at komme bedre med med deres velkendte pasningsspil. Lynhurtigt efter vi satte os mere på spillet skulle det passionsødelæggende VAR selvfølgelig destruere kampen – man vil næsten sige som sædvanligt. Et straffespark, hvor bolden bliver headed på Torps arm fra kort afstand, bliver omstødt til et straffe ud fra VAR-slowen, og Jebali gjorde det til 1-0 på straffet.

Efter føringsstraffesparket satte Lyngby sig mere på sit velkendte spil, men det hjalp heller ikke. For en dødbold skulle igen vise sig at blive kampafgørende, fordi Bashkim Kadrii stod fri og bragede den ind til 2-0. Et rigtigt flot spark, og selv Thomas Mikkelsen, der tidligere har været så pointgivende, kunne intet stille op. 2-0 efter 35.

Mathias Hebo blev ved med at trylle inde på midten, og Lyngby skulle da også få et par muligheder i de sidste ti minutter af første halvleg. Gammelby blev sendt dybt, og en halvklaring fra OB-målmanden gav næsten en returbold til indskiftede Shaibu, men det blev aldrig en helt stor chance.

Vi går til pause bagud 2-0 efter en pragmatisk første halvleg fra fynboerne, der har formået at spille kampen på deres præmisser med dødbolde især i form af lange indkast hjørnespark og selvfølgelig straffesparket til 1-0.

Ustruktureret fodboldkamp præget af spilstop
Efter pausen kom vi meget bedre ud til anden halvleg, og symbolsk for det viste boldbesiddelsesstatistikken hele 86% i kongeblåt favør i starten af anden halvleg. Dog blev boldbesiddelsen ikke omsat til mål i starten, så der skulle gøres noget. Lasse Fosgaard kom ind i stedet for Svenn Crone efter 60 minutter, der måske er en anelse mere offensiv i sit udtryk.

Lyngby forsøgte, men man må også rose OB for at lukke godt ned og spille efter deres meget primitive gameplan. En af de ting, som Lyngby forsøgte var at sætte flere af vores unge Lyngby-talenter på banen. To gange Winter i form af Frederik og Casper ‘Dani’ og Alexander Petræus blev sat på banen i stedet for Gammelby, Enghardt og Kaastrup i 75. spilminut.

Faktisk gjorde de unge drenge et godt indtryk og puttede lidt mere spræl i angrebsspillet, men lige lidt hjalp det, for OB blev ved med at bryde flowet i spillet med en masse frispark og at stå dybt og kompakt. Den dybde gjorde det muligt for vores gode skytte i Hebo at komme til afslutninger uden for feltet og i 83. minut kom han tæt på med en afrettet bold. De sidste par minutter går hovedsageligt med OB-spillere, der ligger ned og spilstop, og mere bliver det heller ikke til. Vi taber 2-0 ude mod OB, men vi kæmper videre når turen går nord på til AaB på fredag.

FORZA LYNGBY

Bliv forårsklar i Lyngby Shoppen
FIND DIT MERCHANDISE HER!

Odense Boldklub 2-0 Lyngby Boldklub

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Svenn Crone, Kevin Tshiembe, Kasper Enghardt, Kasper Jørgensen – Victor Torp, Mathias Hebo, Emil Kornvig – Jens Martin Gammelby, Christian Greko, Magnus Kaastrup

Bænken:
Tobias Juul
Frederik Winther (ind 75′ -> Kasper Enghardt)
Lasse Fosgaard (ind 60′ -> Svenn Crone)
Willads Delvin
Casper Dani (ind 75′ -> Magnus Kaastrup)
Justin Shaibu (ind 10′ -> Christian Greko)
Alexander Petræus (ind 75′ -> Jens Martin Gammelby)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk