Shaibu-hattrick da reserveholdet besejrede FC Helsingør

Modstander: FC Helsingør
Spillested: Ravnholmvej, Lundtofte Boldklub
Tid & dato: Kl. 13:00 tirsdag d. 13. april

Tirsdag middag mødte De Kongeblås reservehold FC Helsingørs på kunstgræsbanen i Lundtofte, hvor flere unge talenter fik chancen samt Justin Shaibu noterede sig for et hattrick på bare 18′ minutter inden Rasmus Thellufsen afgjorde kampen. Opgøret bød på hele syv mål, og masser af gode takter for Lyngby-mandskabet.

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Shaibu hattrick i målrig første halvleg
Gæsterne fra FC Helsingør startede opgøret bedst og satte sig allerede fra kampens indledning på opgøret samt chancerne, hvor Lyngby-mandskabets spil var præget af fejlafleveringer i kampens indledning. Her kom et velkendt ansigt på tavlen første for gæsterne, da Nicolai Geertsen efter 8′ minutter kunne gøre det til 0-1 efter en dødbold. FCH fortsatte overtaget efter føringsmålet, og kunne udbygge føringen efter 20′ minutter ved Tonni Adamsen før De Kongeblå kom ordenligt igang.

Lyngby-mandskabet fik bedre fat i opgøret efter de to scoringer, og overtog initiativet halvvejs igennem første halvleg med godt pasningsspil og kombinationer på modstanderens halvdel. Justin Shaibu noterede sig for et hattrick på bare 18′ minutter, da den fysisk stærke angriber scorede i henholdsvis 25′, 30′ og 38′ minut – og dermed var kampen vendt fra 0-2 til 3-2. Alle mål scoret efter gode Lyngby-angreb. Med få minutter tilbage af halvlegen kunne FCH udligne, da Mihkel Ainsalu sparkede et frispark i mål fra 20 meter til 3-3.

Thellufsen matchvinder Lyngby-overtag i anden halvleg
Efter pausen skiftede Lyngby-holdet flere spillere, hvor Jakob Vadstrup og Sanders Ngabo kom på banen til de sidste 45′ minutter. Her overtog Lyngby-holdet kampen og spillede i perioder FC Helsingør ud af brættet, hvor specielt unge Sanders Ngabo fra akademiet bemærkede sig med flere gode aktioner. Hen imod kampens slutning kom Lyngby-holdet i front, da Rasmus Thellufsen gjorde det til 4-3 efter et flot gennembrud af De Kongeblå’s nummer 10. Dermed sikrede han holdet sejren, i middagens reserveholdsopgør.

Bliv forårsklar i Lyngby Shoppen
FIND DIT MERCHANDISE HER!

Lyngby Boldklub 4-3 FC Helsingør
0-1, Nicolai Geertsen, FCH // 8′
0-2, Tonni Adamsen, FCH // 20′
1-2, Justin Shaibu, LBK // 25′
2-2, Justin Shaibu, LBK // 30′
3-2, Justin Shaibu, LBK // 38′
3-3, Mihkel Ainsalu, FCH // 44′
4-3, Rasmus Thellufsen, LBK // 77′

Startopstilling:
Frederik Schram – Gustav Mortensen, Frederik Winther, Pascal Gregor, Thor Høholt – Christian Greko Jakobsen, Rasmus Thellufsen, Lucas Hey – Magnus Kaastrup, Justin Shaibu, Willads Delvin

Bænken:
Tobias Gundel, Lucas Ørneborg, Jakob Vadstrup, Alexander Petræus, Tobias Storm & Sanders Ngabo

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske