Debutantmål i eSuperligaen

Freddy & Haller

Med en sejr i eSuperligaens sæson 6’s første kamp over Randers FC, og et nederlag i anden runde i går aftes til FC Midtjylland indtager Lyngby Boldklubs talentfulde FIFA-hold en plads midt i rækken.

Træner Mikkel Haller fortæller om den blandede start:
“Jeg synes, vi er kommet fint i gang med turneringen. Vi mødte to af de stærke klubber, og det kunne være gået begge veje i kampene, så jeg er glad for, at vi står med tre point,” siger Haller, der fortsætter:
“Et af vores stærkeste kort, Niklas Jakobsen, er desværre ude, så det var selvfølgelig en streg i regningen.”

Tirsdagens sejr over Randers kom i hus med Folmer Bjerre og Lars “Prime” Korreborg, mens Haller sendte unge Frederik “Freddy” Olsen i kamp onsdag aften mod FC Midtjylland. Den unge debutant kom også foran 1-0 i kampen, der sluttede 1-1, og efter et nederlag på 2-1 i den første kamp med Folmer Bjerre i stolen, tabte Lyngby 3-2 til FC Midtjylland:
“Det var hans første kamp i eSuperligaen og oveni det på live-tv mod et rutineret mandskab fra FC Midtjylland, så jeg synes, det er en helt godkendt start af ham med 1-1, ” siger Mikkel Haller.

Næste kamp er den 6. april kl. 18.15 mod AaB og Hobro onsdag den 7. april.
Haller fortæller om de opgaver, der venter i næste uge:
“Det er to forskellige kampe, vi skal spille. Jeg håber, at vi står med 6 ekstra point til tabellen efter de to kampe, men 3 er nok mere realistisk. Hobro er et hold, vi bør slå, mens vi ikke har slået AaB i grundspillet før, men vi slog dem til Finals i december, så alt kan ske.”

Du kan læse mere om eSuperligaen ved at klikke her.