Akademiweekenden der gik: Det nye U12-hold i gang med storsejr

I sidste uge blev akademiåret 2021 skudt i gang med en vanvittig og målrig Lyngby-sejr i U19-Ligaen; 4-5 og et tremålscomeback i undertal. Dermed var der forventninger for offensivt Lyngby-spil og mange mål – og det skulle vi også få. Hele 38 (!) mål i kun fem kampe blev det til – og tre Lyngby-sejre! Læs referatet nedenfor:

SE ALLE MÅLENE FRA 4-5-SEJREN OVER ESBJERG FB HER

U12: Det nye U12-hold sikrer sig overbevisende start
FC Helsingør 1-10 Lyngby Boldklub

Kampen var den allerførste på vores nye og talentfulde U12-årgang, som altså spillede allerførste kamp nogensinde som Akademihold. U+-træner Christoffer Ebbe Olsen siger således om kampen:

“Vi havde første kamp med vores nyopstartet U12 Elitehold. Drengene spillede en god kamp – især i første halvleg – og var klart det bedste hold kampen igen, hvilket resultatet også afspejler. Mange gode angreb og masser af chancer og mål, men vi gav også lidt væk. Gode præstationer hele vejen rundt, og fedt endelig at komme igang!”, fortæller han.

U13:  Spilstyrende og chanceskabende igennem hele kampen
Hvidovre IF 1-6 Lyngby Boldklub

U13-holdet havde også allerførste kamp i dag, og det skulle blive en overbevisende sejr! Dog var det vigtigste ikke resultatet, men måden det kom i land på. Det fortæller cheftræner Marcus Oxe:

“Kampen blev en rigtig god oplevelse for både drengene og trænerteamet. Vi fik en kamp hvor vi både var spilstyrende og chanceskabende i store dele af kampen, og det er dét vi gerne vil! Især vores kombinationsspil i O2/O3 var virkelig højt niveau, og vi fik sat rigtig, rigtig mange gode angreb sammen,” fortæller han.

Næste U13-kamp er søndag d. 4.april ude mod B93.

U14: Sikker sejr i lokalopgør over HIK
Brøndby IF 2-3 Lyngby Boldklub
– Kristian Jacovic
– Noah Kretzschmar Nielsen
– Sashwat Rana

En flot sejr til U14-holdet, der også viste godt spil mod et godt Brøndby-mandskab. Især i første halvleg spillede drengene rigtigt flot og bolddominerende fodbold og det resulterede i 3-0-føring ved pause:

“Efter en mere rodet start på kampen, blev vi i løbet af halvlegen mere spilstyrende og fik sat nogle fine gennembrud op. Her bragte vi os foran 0-3 frem til pausen, hvortil vi sagtens kunne være kommet yderligere foran,” fortæller Emil Kjersgaard, cheftræner for U14-holdet og fortsætter om 2. halvleg:

“Til 2. Halvleg blev der foretaget en del udskiftninger, hvortil hele truppen blev bragt i spil. Brøndby kom bedre med efter pausen. Hertil var vi bl.a. udfordret af en hård modvind overfor et aggressivt pressende Brøndby-hold. I løbet af 2. Halvleg fik Brøndby reduceret, men vi tog 3-2-sejren og det var dejligt at gå på weekend på!”

U15: Nederlag på udebane til Midtjylland
FC Midtjylland 7-1 Lyngby Boldklub
-Theis Aarøe

Et rigtigt højt tempo i kampen skulle vise sig at være udslagsgivende, fortæller cheftræner Younes Pedersen:

“Første turneringskamp mod et dygtigt FC Midtjylland-hold, som ikke levnede os mange chancer. Tempoet var rigtigt højt og vi forsøgte med vores eget spil, men med 3 indkasserede mål på de sidste fem minutter ser resultatet ekstrem stort ud. Vi kæmper videre og er klar til næste weekends kamp,” fortæller cheftræner Younes Pedersen

U17: Nederlag på udebane til Midtjylland
FC Midtjylland 6-1 Lyngby Boldklub
-Gustav Mortensen

I sidste uge var hele 5 U17-spillere taget med U19-holdet for at hive en flot sejr hjem i Esbjerg, men det skulle ikke gentage sig i Herning. Selvom venstrebacken Gustav Mortensen, der sidste uge startede inde for U19-holdet og har været med omkring A-holdet, scorede få sekunder inde i anden halvleg til 2-1, skulle resultatet ikke være med De Kongeblå drenge, som ser frem mod en hjemmekamp mod Silkeborg IF 2. påskedag!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.

Sydbank og Dansk Miljøanalyse er stolte sponsorer for vores talentfulde akademi!