De Kongeblå sikrede vigtig sejr over AC Horsens

Modstander:AC Horsens
Spillested: Casa Arena
Tid & dato: Kl. 17:00 søndag d. 21 marts

Søndag eftermiddag spillede De Kongeblå sidste kamp i 3F-Superligaens grundspil, da holdet gæstede AC Horsens ude på Casa Arena. Opgøret blev fløjtet igang kl. 17:00, hvor alle kampe i række blev spillet samtidigt. Efter en hårdt spillet kamp og mål fra Hebo og Nielsen, kunne De Kongeblå tage alle tre point med hjem til Kongens Lyngby søndag eftermiddag!

Superligaens mest bæredygtige trøje
FIND DEN NYE 3. TRØJE HER!

Effektive Lyngby foran efter flot halvleg
Lyngby startede kampen bedst ud og tag initiativet fra første minut, hvor specielt Emil Nielsen var i hopla og en konstant trussel foran Horsens-målet. Netop Nielsen fik også kampens første chance, da angrebsmakker Christian Greko Jakobsen spillede Nielsen fri i feltet men forsøget gik desværre over mål. Herefter fortsatte Lyngby med at styre kampen, hvor mange dueller frem til det 30′ minut var kampbilledet uden chancer til nogen af mandskaberne ud over et par løse forsøg forbi mål. Med 15′ minutter igen skruede Carit Falchs tropper op for tempoet, hvor kreatør Victor Torp tiltvang sig et straffespark efter 36′ minutter som Emil Nielsen stensikkert omsatte til en 0-1 føring! Med et minut tilbage af halvlegen blev Nielsen sendt i dybden alene igennem med Horsens-målmanden, som flot reddet forsøget fra den hurtige angriber. I dommeres tillægstid øgede De Kongeblå føringen, da Mathias Hebo bankede bolden i mål fra kanten af feltet til 0-2 i det 49′ minut og dermed kunne vi gå til pause foran med to.

God fight sikrede sejren efter svær anden halvleg
Halvlegen var knap nok fløjtet igang, før første scoring blev sat ind efter 47′ minutter. Her reducerede Horsens-holdet til 1-2, efter Louka Prip headede et indlæg i kassen. Herefter fortsatte værterne fra Horsens med at presse De Kongeblå, som kom skidt ud til anden halvleg og efter den hurtige reducering. Til trods for spillet i anden halvleg kom Emil Nielsen frem til endnu en mulighed hvor angriberen måtte se sit forsøg blokeret tæt på Horsens-målet. Horsens var tæt på en udligning efter 70′ minutter, hvor en klasse redning fra Thomas Mikkelsen var i vejen og Lyngby-holdet kunne takke veteranen for redningen. Hen imod kampens afslutning var chancerne stadig få i begge ender af banen, hvor spillet lå meget på midten af banen og dueller blev flere samt hårdere – ikke gode premisser for Lyngby-holdet gode offensive fodbold. Kampens afslutning blev hektisk, hvor De Kongeblå fightede sejren hjem!

Bliv jubilæums klar i Lyngby Shoppen
FIND DIT MERCHANDISE HER!

AC Horsens 1-2 Lyngby Boldklub

0-1, Emil Nielsen // LBK 37′
0-2, Mathias Hebo // LBK 45′
1-2, Louka Prip // ACH 47′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Kasper Jørgensen, Kasper Enghardt, Kevin Tshiembe, Lasse Fosgaard – Mathias Hebo, Marcel Rømer, Victor Torp – Emil Nielsen, Christian Greko Jakobsen, Magnus Kaastrup

Bænken:
Frederik Schram, Jens Martin Gammelby, Frederik Winther, Rasmus Thellufsen, Casper Dani Winther, Justin Shaibu & Magnus Warming

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): fodboldbilleder.dk