Lauge Sandgrav forlænger med Lyngby Boldklub

Lauge Sandgrav blev i december den yngste debutant i Lyngby Boldklubs snart 100-årige historie med sine 16 år og 3 måneder. I dag har han forlænget sin kontrakt med klubben til udgangen af 2023, så han kan fortsætte sin gode udvikling på akademiet og omkring førsteholdet.

Lyngbys yngste debutant nogensinde har i dag forlænget sin kontrakt til december 2023. Han fik 45 minutter i pokalkampen mod SønderjyskE i december, hvor han gjorde en god figur.

Lauge Sandgrav vil fortsætte sin gode udvikling i Lyngby:

”Det var ikke en svær beslutning for mig at fortsætte i Lyngby, da jeg har følt mig godt tilpas i klubben siden jeg kom til som U13-spiller. Jeg bor i Virum, og flere personer i min omgangskreds er Lyngby-fans, så det er et kæmpe mål for mig, at jeg forhåbentlig kan udvikle mig og få flere kampe for førsteholdet. Forlængelsen giver mig tid til at udvikle mig og nå det mål,” fortæller Lauge Sandgrav.

Talentchef Nicas Kjeldsen er glad for forlængelsen, for det er en klar del af klubbens strategi at udvikle unge spillere – så de bliver aktuelle for Lyngby Boldklubs førstehold.

”Det er en super god case, hvor flere parametre nu kan gå op i en højere enhed. Vi får tid til at udvikle videre på endnu et kongeblåt talent – for sådan et besidder Lauge – og der er ro og tid til skolen samtidig med, at han kan udvikle sin fodbold. Lauge er målrettet og tydelig omkring, hvad han vil og samarbejdet er super ærligt. Det gør det til en kæmpe fornøjelse, og til en spiller, som vi er rigtig glade for at kunne fortsætte arbejdet med” fortæller Nicas Kjeldsen.

Lauge Sandgrav er rigtigt U17-spiller, men spiller fast med U19-holdet, der er ubesejret i 10 kampe. Hans kontrakt løber til udgangen af 2023.

Se Lauge Sandgravs debut her:

Se kampen mod Malmö FF her

Karlsen: Vil være en del af Lyngby-ånden

Kom med bagom den store dag i Hvidovre