Mads Kristensen bliver ny U19-cheftræner

Den 29-årige Lyngby-træner Mads Kristensen er blevet udnævnt til klubbens nye U19-træner. Han har tidligere haft flere U-hold i Lyngby med stor succes, hvorfor han er klar til det næste step på Lyngbys Akademi – nemlig cheftræner for U19-holdet. Martin Ørnskov bliver klubbens nye U19-assistentræner.

Mads Kristensen er et lysende talent på den danske trænerhimmel. Han startede som fodboldtræner i Lyngby som 22-årig, og han har sidenhen arbejdet sig op gennem holdene med dedikation og passion:

”Mads er en rigtig Lyngby-træner; forstået på den måde, at han har været i Lyngby i en lang årrække og har en arbejdet sig op igennem systemet. Han er ung og meget talentfuld, og vi glade for at kunne belønne hans hårde arbejde. Jeg er sikker på han kan udvikle videre på vores fantastiske U19-hold”, fortæller Talentchef Nicas Kjeldsen.

Lyngby-DNA skal fortsætte den ubesejrede stime
U19-holdet er ubesejrede i 10 kampe, og den form skal fortsættes med Lyngby-DNA. Foruden Mads Kristensen, der har arbejdet i klubben siden januar 2013, bliver den tidligere Lyngby-anfører, Martin Ørnskov, assistenttræner.

Mads Kristensen ser frem til udfordringen:

”Jeg glæder mig over at skulle arbejde med vores ældste talenter, og at være med i transitionsfasen. Det er et helt nyt team setup, og der er masser af god energi og know how. Vi vil tilstræbe os på at spille underholdene offensivt fodbold med masser af Lyngby-DNA, så glæder mig helt vildt til at komme i gang med at spille kampe igen,” fortæller Mads Kristensen.

Thomas ’TK’ Kristensen, der i sommer startede som assistenttræner for U19-holdet, har pga. coronapausen i ungdomsrækkerne hjulpet til omkring førsteholdet, og det fortsætter han med sæsonen ud. Den tidligere Lyngby-anfører Martin Ørnskov træder derfor ind som ny U19-assistent og får dermed sit første trænerjob.

Mads Kristensen startede som U14-assistentræner i januar 2013, og har sidenhen været U14-cheftræner, U15-cheftræner, U17-cheftræner og nu er han blevet U19-cheftræner. Lyngbys U19-hold overvintrede med hele 10 ubesejrede kampe i træk i bagagen.