Flot storsejr i Haderslev

Modstander: SønderjyskE
Spillested: Sydbank Park
Tid & dato: Kl. 19:00 mandag den 1. marts.

Inden kampen sagde cheftræner Carit Falch i det taktiske oplæg, at kampen meget simpelt handlede om én ting. “ANGRIB”. Og den besked må siges, at spillerne havde forstået.

Selv om kampen blev åbnet med flere hjørnespark til hjemmeholdet, så lykkedes det Lyngby at presse spillet op af banen, og der blev skabt flere fine chancer. Efter 37 minutter spillede Mathias Hebo en fin bold til Magnus Warming i feltet, der koldt sparkede den i kassen.
Bare syv minutter senere modtog Fosgaard en lang bold, satte tempo og sendte den ind til Jens Martin Gammelby, der brugte alle sine 192 cm og prikkede bolden i mål. 0-2, hvilket også var stillingen til pausen.

Har du set jubilæumskollektionen?
FIND LYNGBY SHOPPEN HER!

Anden halvleg var kun 7 minutter gammel, da Victor Torp tog bolden med midt på banen, sendte den ud til Mathias Hebo, der sendte den ind på tværs i feltet, hvor Jens Martin Gammelby igen kunne nette og kvitterede med en flot baglæns salto, som fotograf Lars Rønbøg fangede. Klik her.

I det 82′ minut fik SønderjyskE straffespark, som Anders K. Jacobsen sendte ind bag Thomas Mikkelsen, men minuttet senere tog Emil Nielsen en tur ned langs sidelinjen og sendte bolden ind til Christian Greko Jacobsen, der fandt Magnus Kaastrup bagerst i feltet, og han satte den ind. 1-4, der blev kampens resultat.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er torsdag, når FCM kommer på besøg på Lyngby Stadion. Kampen sendes på TV3Sport.

Se reaktioner på vores youtube-kanal. Klik her.

Sønderjyske 1 – 4 Lyngby Boldklub

0-1 Magnus Warming / LBK 37′
0-2 Jens Martin Gammelby / LBK 44′
0-3 Jens Martin Gammelby / LBK 52′
1-3 Anders K. Jacobsen / SJE Straffe 83′
1-4 Magnus Kaastrup / LBK 84′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard (gult 40′), Kasper Enghardt, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Marcel Rømer, Mathias Hebo, Emil Kornvig – Magnus Warming, Victor Torp, Jens Martin Gammelby

Bænken:
Frederik Schram, Frederik Winther, Pascal Gregor (ind 61′ i stedet for Lasse Fosgaard), Magnus Kaastrup (ind 74′ i stedet for Jens Martin Gammelby), Emil Nielsen (ind 61′ i stedet for Emil Kornvig), Christian Greko (ind 61′ i stedet for Magnus Warming), Casper Dani Winther (ind 83′ i stedet for Victor Torp).

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Rasmus Falck