Magnus Kaastrup: Et rigtigt godt match!

Magnus Kaastrup skiftede i vintertransfervinduets 11. time Aarhus og AGF ud med Kongens Lyngby og De Kongeblå. For selvom han er et lysende talent og har været i AGF siden han var 13, passede AGF’s spillestil ikke til det driblestærke offensive es, og vores fokus på teknisk og boldbesiddende fodbold var en stor del af årsagen til, at valget faldt på Lyngby.

Der er ingen tvivl om, at 20-årige Magnus Kaastrup er et stort talent på den danske fodboldhimmel. Han har i sin meget korte karriere allerede været i Borrusia Dortmund og prøve sig af, men nu hedder det Superligaen og Lyngby Boldklub.

Og det er den unge kantspiller glad for, for Lyngby spiller lige den form for fodbold, der passer ham:

“En stor del af grunden til, at jeg valgte Lyngby, var deres fokus på at spille fodbold. Og det har jeg i min første måned i klubben ikke bare er tomme ord. Det passer mig rigtigt godt, fordi mine forcer ligger i spillet med bolden. Jeg er overrasket over, at hvor hurtigt jeg har udviklet mig positivt – både på og udenfor banen. Alt i alt er det et rigtigt godt match,” fortæller Kaastrup og fortsætter:

“Jeg har fået en rigtigt god start i klubben, og jeg er selvfølgelig glad for min startdebut i mandags mod FCK, hvor vi leverede en rigtigt flot holdindsats. Men jeg stiller mig ikke tilfreds med det, så jeg fortsætter det hårde arbejde for hver uge og blive bedre og hjælpe holdet til overlevelse i Superligaen. Og så glæder jeg mig helt vildt meget til, at kunne spille foran Lyngbys fans, som jeg har hørt så meget godt om,” afslutter Magnus Kaastrup.

Magnus Kaastrup kom til 1. februar fra AGF og har skrevet kontrakt med Lyngby til Juni 2023. Han har allerede spillet 3 kampe for De Kongeblå