FORUDBESTIL DIN JUBILÆUMSBOG: BLÅT BLOD

Forlaget Helmin & Sorgenfri udgiver i anledningen af Lyngby Boldklubs 100 års fødselsdag bogen BLÅT BLOD, og introduktionen af bogen giver kuldegysninger.

“Det er fortællingen om op- og nedture, triumfer og skandaler og millioner, der pludselig forsvandt og efterlod klubben i en dræbende konkurs, men det er også historien om de ildsjæle, der ligesom for 100 år siden gik sammen og førte klubben videre, da det så sortest ud. Om sammenhold, opportunisme og troen på ungdommen. Om at man i Lyngby står sammen om byens fodbold. På godt og ondt.”

Bogens forfatter Johan Lyngholm-Bjerge fortæller om forarbejdet til Blåt Blod.

“Det har været ekstremt spændende at dykke ned i Lyngby Boldklubs 100 årige historie, der lige fra starten i 1921 har været kendetegnet af passion, hjerte og turbulens på og uden for banen,” siger han og fortæller:
“Det har været et privilegium at få adgang til klubbens enorme arkivmateriale og ikke mindst den perlerække af store personligheder, der har bidraget med deres versioner af op- og nedture i Lyngby Boldklub. Min ambition med denne bog er at give et unikt indblik i en stolt dansk traditionsklub og ikke mindst de begivenheder og personer, der har formet den. På godt og ondt.”

Forlaget Helmin & Sorgenfri så dagens lys i 2020 og er et forlag dedikeret til at fortælle fodboldens historier, og nu også Lyngby Boldklubs.
“Som forholdsvis nyt forlag er det et privilegium at lave Lyngby Boldklubs officielle 100 års-bog. Jeg er de seneste mange år kommet på stadion som journalist, uanset om det har heddet 2. division, 1. division eller Superligaen, og få steder emmer så meget af fodbold, som Lyngby Stadion,” siger Jesper Helmin og uddyber:
“Med Blåt Blod har vi indkapslet ånden fra Lyngby Boldklub gennem 100 år. Vi er meget stolte af resultatet og glæder os over, at kunne give Lyngby Boldklub en bog, der flot beskriver 100 års fodboldhistorie.”

Hvis du bestiller senest den 26. marts, er du sikker på, at du kan starte jubilæumsdagen med Blåt Blod i hænderne.

Bestil din BLÅT BLOD ved at klikke her.

Om Blåt Blod:

Bogen er på 240 sider.
Hard cover med præget forside
Pris: 299 kr. (Fri fragt)
Bestil senest 26. marts og vær sikker på, at bogen er dig i hænde d. 30. marts.