Mere end 6.000 billetter solgt til tilskuerfri Lyngby-kamp

De Kongeblå tog søndag aften imod Brøndby IF på hjemmebane i en kamp, der endte med en 4-0-sejr til udeholdet. Dog var alt ikke negativt for Lyngby Boldklub, for op til kampen havde klubben solgt 6.009 fiktive støttebilletter til fans, der savner besøget på Lyngby Stadion.
Coronarestriktionerne har gjort, at Lyngbys hjemmeopgør mod Brøndby spilles uden tilskuere. Det har store økonomiske konsekvenser for Lyngby – men både Brøndby- og Lyngby-fans ville det anderledes, for de har samlet købt støttebilletter for over 300.000,-, og dermed altså været #SammenforLyngby. Og det er noget, der varmer, i en trængt økonomisk tid:
“Jeg er helt overvældet over støtten – både fra Brøndby- og Lyngby-fansene. Det betyder uendeligt meget i denne tid, hvor det ikke er nemt at være i eventbranchen, når man ikke må lukke tilskuere ind”, fortæller Lyngbys adm. direktør, Andreas Byder.
2.800 billetter blev solgt til Brøndby-fans, og dermed blev udebaneafsnittet fiktivt udsolgt, hvilket er første gang i Superligaen i år. Der er nemlig ikke været udebanefans i denne sæson af Superligaen pga. corona.
Støttebillet-initiativet har været en kæmpe succes, og Lyngby gentager dermed arrangementet til den næste hjemmekamp mod de andre Københavnske rivaler fra FC København. Støttebilletterne til det opgør koster 50,-.
Lyngby Stadions tilskuerrekord i Superligaen kom mod netop Brøndby i sidste sæson med 8.547.