Tre år med Friends of Lyngby

I dag er det præcis tre år siden, at Friends of Lyngby afværgede dommedagsprofetierne i Lyngby Boldklub, og overtog klubben samt undgik konkursen. Det har været tre år med op- og nedture, store succeser, mindeværdige øjeblikke og ikke mindst et øget fællesskab med Sammen for Lyngby-bevægelsen!

Hvis vi skruer tiden tre år tilbage var realiteten ikke den samme som nu. Selvom vi også lå i Superligaen dengang og faktisk kom fra Europa-turen og bronzemedaljerne var der store økonomiske problemer, der kunne vise sig fatale. Konkursen truede, men en lang række Lyngby-fans og erhvervsprofiler ville det anderledes – bedre kendt som Friends of Lyngby – og det er grunden til, at klubben stadig eksisterer, som du kender den i dag.

De afværgede konkursen i 11. time. Derudover lagde man en ambitiøs forretningsmæssig plan, med en lang række KPI’er, der skulle gøre forretningen Lyngby Boldklub bæredygtig. Mange af de tal er nået, hvor især en eksponentiel stigning i sponsorer, fans på stadion og medlemmer af børneklubben bevidner om en øget støtte fra byen til klubben. Og det er noget man er stolt af:

“Det har været tre vanvittige år, med alt fra næsten nedrykning til 2. division til Geertsens to mål i Helsingør i de døende minutter, kampene mod Hobro i sommer og corona. Det har været hårdt arbejde, men jeg er, som ejer, adm. direktør og Lyngby-fan, pissestolt af alle de mål vi har nået og alle, der har været i og omkring Lyngby siden Friends of Lyngby overtog”, fortæller Andreas Byder.

Vilde dage uden søvn
Friends of Lyngbys facilitator og bindeled, Birger Jørgensen, husker nogle vilde dage omkring den 9. februar 2018:

“Jeg sov jo nærmest ikke i de dage. Vi ville så gerne redde klubben, men de fleste af dem, der kunne hjælpe med det var på skiferie. Mange var kommet tilbage med positive tilkendegivelser, men pengene skulle være overført inden fredag den 9. kl 14.30, så vi kunne betale spillerne løn”, fortæller Birger Jørgensen og fortsætter:

“Men som så mange andre ting i og omkring Lyngby Boldklub endte det med, at ildsjælene sejrede og redningsaktionen lykkedes. Jeg var ovenud lykkelig og det duftede af nyere og bedre tider, selvom det kun var det spæde startskud på æraen!”, afslutter han.

Stort tillykke med årsdagen for Friends of Lyngby – for uden dem ville den kongeblå verden godt nok have set anderledes ud. Vi er uendeligt taknemmelige for det arbejde og den passion, der ligger bag vores ejere. TAK!