Lyngby Boldklub henter Justin Shaibu

Lyngby Boldklub har hentet angriberen Justin Shaibu i FC Fredericia. 23-årige Shaibu tiltræder på en aftale, der foreløbig gælder frem til sommer – med mulighed for forlængelse i yderligere et år.

Angriberen Justin Shaibu vendte i sommer hjem til dansk fodbold efter fire år i engelsk fodbold, og efter et godt efterår hos Fredericia i 1. division går turen nu videre til Kongens Lyngby.

”Justin er en spændende spiller, som besidder nogle af de kompetencer, vi godt kan lide hos vores angribere. Han er hurtig, fysisk stærk og målsøgende, og så har han fortsat et væsentligt udviklingspotentiale. Vi glæder os over tilgangen af Justin, der løser vores ønske om at tilføre både bredde og målfarlighed til vores 9’er-position, og som over tid også kan blive en god case for alle parter” fortæller talentchef Nicas Kjeldsen.

Cheftræner Carit Falch er glad for sin nye angriber – som han endda har en forhistorie med:

”Jeg kender Justin fra min tid i HB Køge, hvor jeg var med til at udvikle ham og bringe ham frem som helt ung. Han fik meget tidligt debut og fik også et udlandsskifte på plads, men vi mener alle at Justin fortsat besidder et kæmpe udviklingspotentiale, der kan forløses. Med mit kendskab til Justin og mit kendskab til, hvad vi i Lyngbys miljø kan gøre med talentfulde spillere, så mener jeg den her handel er rigtig spændende, og vi glæder os i trænerteamet til at arbejde med ham og bringe ham ind i Superligaen” fortæller Carit Falch.

Justin Shaibu er talentudviklet i HB Køge, og skiftede i 2016 til Brentford i den næstbedste engelske række. I sommer vendte Shaibu så hjem til Danmark og til Fredericia, hvor han i efteråret scorede to gange i otte kampe.

Justin Shaibu og Lyngby Boldklub har underskrevet en aftale, der i første omgang løber frem til sommer. Parterne har dog aftalt at forlænge samarbejdet med yderligere 12 måneder, såfremt opholdet i Lyngby bliver en succes.