Brian Hamalainen alvorligt knæskadet

Til søndagens træning blev Brian Hamalainen i en nærkamp med en holdkammerat skadet i det venstre knæ, og mandag formiddag bekræftede en scanning på Gildhøj Privathospital de bange anelser. Det forreste korsbånd er revet over, og der er skade på menisk.

Brian Hamalainen har desværre prøvet det før. Tilbage i 2014 beskadigede han korsbåndet i det højre knæ, og derfor ved han, hvad der venter. En operation og en lang pause med genoptræning.

”Skader er jo desværre en del af det at være fodboldspiller, og eftersom jeg har prøvet en korsbåndsskade før, så ved jeg, hvad jeg går ind til. Jeg havde håbet på, at det ”kun” var menisk eller et ledbånd, men det er desværre korsbåndet,” siger han og forsætter:
”Det er ærgerligt og irriterende, og jeg er ked af, at jeg ikke kan være med til at udføre den plan, vi har lagt for 2021, hvor vi skal jagte overlevelsen. Vi har haft en rigtig god opstart og det har givet os en frisk start. Nu skal jeg så se med fra sidelinjen i stedet, og det er frustrerende,” siger Brian Hamalainen.

Cheftræner Carit Falch er ærgerlig over, at der nu venter en pause på op imod et år for den rutinerede venstreback:

”Brian er en vigtig spiller for os, så det er selvfølgelig ekstremt ærgerligt for os og for Brian, at han er ude med en alvorlig skade. Vi står overfor et vigtigt forår, hvor Brian skulle spille en central rolle, og nu venter i stedet en operation og en lang genoptræning. Vi står som klub og stab bag Brian i den her svære situation, og vi er sikre på, at han kommer stærkt tilbage, og i mellemtiden vil bidrage omkring holdet med sin enorme rutine og store Lyngby-hjerte,” fortæller Carit Falch

Lyngby Boldklub starter forårssæsonen på onsdag ude mod OB.