Dagens Debutant: Casper ‘Dani’ Winther

Den 7. oktober skulle blive Casper ‘Dani’ Winthers korte karrieres største dag. Han fik nemlig debut for hjerteklubben Lyngby Boldklub i pokalsejren over Brønshøj BK. 45 minutter og en god præstation senere var han klar til at blive hyldet af sine medstuderende fra Virum Gymnasium, der havde taget den kolde tur til Tingbjerg Park for at støtte ‘Dani’.

Hele hans 17-årige liv har han brugt i og omkring Lyngby, for han går til dagligt på Virum Gymnasium og kom til Lyngby som 11-årig fra Lyngbys samarbejdsklub, Brede Boldklub. Derfor blev det næsten ikke større for den unge midtbanemand, da han fik lov til at få sine første seniorminutter for De Kongeblå:

“2020 har været et godt og lærerigt år for mig personligt, for jeg har udviklet mig rigtigt meget på trods af præmisserne i form af corona. Hele den udvikling og drømmen blev forløst da jeg fik debut i pokalen for Lyngby – det er noget jeg aldrig glemmer”, fortæller Casper Dani Winther, der er klar til endnu mere:

“Debuten har givet mig blod på tanden og vist, at der ikke er langt til Superligatruppen, hvis man kæmper hårdt og hele tiden bygger på. Det har jeg tænkt mig i 2021, hvor jeg håber min gode udvikling fortsætter, og mit mål er at komme endnu mere ind omkring førsteholdet,” fortæller ‘Dani’, hvis kælenavn er kommet fordi han som ungdomsspiller altid bar Dani Alves’ nummer 13-trøje.

Casper Dani er en stor del af Lyngbys talentfulde U19-hold, der er ubesejrede i ni ligakampe i træk – bedst af alle i U19-Ligaen.

Casper ‘Dani’ præsenteres af Elma Instruments A/S.

Se interviewet med Dani her: