Snævert nederlag i Helsingør

Tirsdag eftermiddag var De Kongeblå på besøg hos FC Helsingør fra 1. division, i en kamp der gav spilletid til mange akademi-talenter. Her spillede Frederik Schram en stor kamp for Lyngby-holdet, hvor de unge talenter gjorde en god figur i dagens opgør.

BLIV KLAR TIL JUBILÆUMSÅRET
FIND DIT KONGEBLÅ-MERCHANDISE HER!

Chancefattig første halvleg
Begge mandskaber kom godt ud til opgøret, hvor der var høj intensitet fra første fløjt og De Kongeblå var farligst i kampens indledning. Her var Magnus Warming i hopla på venstre-kanten hvor den hurtige offensivspiller drev gæk med Helsingør-defensiven. Opgørets første chance tilfaldt Rasmus Thellufsen efter 10′ minutter, hvor han måtte se sit forsøg reddet alene igennem. Herefter kom værterne bedre med i opgøret, hvor Frederik Schram flere gange reddede Lyngby-holdet. Tættest på en scoring var Helsingørs Tonni Adamsen, da den nytilkomne angriber ramte stolpen efter 37′ minutter. Det var ikke mange chancer De Kongeblå skabte i første halvleg, hvilket Helsingør straffede efter 38′ minutter da Lange scorede til pausestillingen 1-0.

Akademi-talenterne gjorde god figur
Efter pausen blev 8 spillere skiftet, hvor lutter U19- og U17 talenter kom på banen og gjorde Schram, Winther og Hamalainen selskab. Her satte Helsingør sig på opgøret fra halvlegensstart, hvor de unge talenter i momenter fik sat gode angreb sammen mod 1. divisionsholdet. Helsingør havde flere muligheder for at øge føringen, men en velspillende Schram i målet spillede en god kamp for De Kongeblå. Willads Delvin var tæt på en udligning i kampens sidste minutter, men måtte se sit forsøg reddet af den tidligere Manchester City-målmand Kevin Stuhr-Ellegaard. Dermed endte kampen 1-0 til værterne, og nu venter AaB på udebane morgen i opstartens sidste testkamp.

FÅ KONGEBLÅ STRØM OG STØT LBK
BLUE ENERGY STØTTER MED 500,- FOR HVER KUNDE!

FC Helsingør 1 – 0 Lyngby Boldklub
38′ 1-0, Lange

Kommende træningskampe:
– AaB, d. 27/1

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.