Emilio Simonsen skifter til HB Køge

Emilio Simonsen har i hele 2020 været udlejet til Nykøbing FC, som rykkede ned i 2. division i sommer. Han kom tilbage til Lyngby Boldklub ved årsskiftet, men fremover skal han slå sine græsgange i HB Køge i 1. division.

For et år siden skiftede Emilio Simonsen Lyngby Boldklub og Superligaen ud med Nykøbing FC og 1. division i jagten på fast spilletid. Helt stabilt med spilletid blev det dog aldrig for offensivspilleren, der ved årsskiftet vendte tilbage til Lyngby Boldklub. Her er der forsat for langt til spilletid, og derfor er der idag sat underskrifter på de papirer, der sender Emilio videre i karrieren.

Destinationen er HB Køge i 1. division fortæller adm. direktør Andreas Byder:

”Emilio har brug for kontinuerlig spilletid, og det kan han få i HB Køge, der har præsenteret Emilio for en fornuftig pakke og en længerevarende kontrakt. Emilio har været i Lyngby i mange år, og er udviklet på vores akademi. Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at det ikke lykkedes os at forløse det fulde potentiale, og vi håber det kommer med fast spilletid i 1. division for HB Køge. At Emilio kunne finde et sted, der tror på ham på den lange bane og står klar med mere spilletid har været vigtigt for os i forhold til at hjælpe Emilio videre, og vi er glade for det er faldet på plads. Vi ønsker Emilio alt mulig held og lykke i fremtiden” fortæller Andreas Byder.

Emilio Simonsen selv er også glad for muligheden, selvom han kommer til at savne Lyngby Boldklub:

”Jeg har brugt utroligt mange timer herude, og jeg vil selvfølgelig savne klubben, menneskerne og de fantastiske fans, og det vil jeg gerne takke alle for. Det er et sorgmodigt farvel, men nu handler det om HB Køge og et spændende projekt”, fortæller Emilio Simonsen selv.

Den 21-årige Emilio Simonsen havde et halvt år tilbage af sin kontrakt med Lyngby Boldklub, og han har sat sin signatur på 3-årig aftale med HB Køge, der får glæde af offensivspilleren med øjeblikkelig virkning. Svanerne ligger i øjeblikket på 7. pladsen i NordicBet Ligaen.

Det blev til i alt 33 kampe i kongeblåt for Emilio Simonsen – heriblandt en enkelt scoring.

Se videoen, hvor Emilio takker af i Kongeblåt: